وبلاگ

بررسی انواع تسمه حمل بار از نظر شکل ظاهری

انواع تسمه حمل بار از نظر ظاهری

برای حمل بارهایی که امکان جابه جایی آنها دشوار تر است از ابزاری به نام تسمه حمل بار استفاد می‌شود که دارای انواع و ابعاد متفاوتی هستند و افراد می توانند بر اساس میزان بار ، تسمه حمل بار مورد نظر خود را تهیه کنند . تسمه حمل بار در واقع نوعی باربند و تسمه برای بستن و جابه جایی بار می باشد، امروزه تسمه حمل بار در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و عملاً جایگزینی منعطف تر و کم خطر تر از سیم بکسل و یا زنجیر می باشد. از این دستگاه بیشتر در بستن، حمل و جابه جایی بار های خاص، شکستنی و مهم استفاده می شود .ما در ادامه به طور کامل در مورد انواع تسمه های حمل بار ، مزایای استفاده از آن ، نحوه ساخت آن و . . . صحبت کرده ایم پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید:

تسمه حمل بار چیست ؟

تسمه حمل بار چیست؟

تسمه حمل بار یک وسیله کاربردی برای حمل بارهایی است که نمی توان آنهارا با طناب معمولی جابجا کرد یا از سیم بکسل نمی‌توان برای آن استفاده کرد. اگر درکار خود نیاز به وسیله‌ای دارید که حمل بارهای سنگین را عهده‌دار شود بدون شک به این تسمه حمل بار نیاز پیدا خواهید کرد.این تسمه ها در واقع نوعی باربند برای بستن و جابه جایی بار می باشد، امروزه ازتسمه حمل بار در بیشتر صنایع مورد استفاده می شود و جایگزینی کم خطر و کاربردی تر از سیم بکسل و یا زنجیر می باشد. از تسمه بار بیشتردر حمل و جابه جایی بار های مهم استفاده می شود مثلاً در جابه جایی قایق، کشتی، هواپیما، حمل بار با جرثقیل و… در این نوع بار ها اگر به جای تسمه حمل بار از سیم بکسل و یا زنجیر استفاده شود قطعاً با بدنه بار برخورد می کند و به بار آسیب می رسد و باعث بروز خسارت می شود.

تسمه حمل بار

| خرید محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

انواع تسمه های حمل بار:

تسمه حمل بار وسیله‌ای ضروری برای کارهای سنگین است. به ویژه برای کارهایی که نیاز به حساسیت خاصی در حمل دارد و نمی‌توان از سیم بکسل یا حتی طناب استفاده کرد.این تسمه ها درانواع مختلفی طرلحی شده اندکه درزیر به معرفی آنها می پردازیم.

تسمه حمل بار

تسمه های بار تک لا:

یکی از پرکاربردترین نوع تسمه های حمل بارمی باشند. ازتسمه های حمل بار تک لا به جای سیم بکسل و زنجیر بار استفاده می شود. این نوع تسمه در نقش بسزایی در جابجایی بارها دارد. تسمه های حمل بار معمولا از الیاف پلی استر ساخته میشوند.. این نوع تسمه حمل بار به علت داشتن الیاف پلی استر، انعطاف زیادی دارد و در حمل انواع بارهای حساس مانند قایق و هواپیما استفاده می شود.

تسمه های بار دو لا:

یکی دیگر از انواع تسمه های حمل بار پرکاربرد است.این نوع تسمه در عرض های مختلف ۵سانتی متر، ۱۰ سانتی متر، ۱۵ سانتی متر، ۲۰ سانتی متر ، ۲۵ سانتی متر و۳۰ سانتی متر در بازار موجود می باشند که توان حمل بار آنها از2تن تا 12 تن می باشد و این توان ذکر شده بستگی به عرض آن دارد. اما اگر هر یک از این تسمه ها را در هنگام بارگیری به صورت دو لاقرار دهیم قابلیت آن را دارند که که دو برابره تناژ مشخص شده خود بارها را تحمل نمایند.

مثلا اگر تسمه ای با عرض ۱۰ سانتی متر که تناژ ۴ تن دارد وطول آن ۴ متر است به صورت دو لا در بارگیری استفاده شود می تواند باری به وزن ۸ تن را نیز حمل نماید.

محصول پیشنهادی : زنجیر صنعتی

تسمه های بار تخت:

تسمه ‌های حمل بار تخت معمولا برای لیفترانگ مورد استفاده قرار می ‌گیرند و وسیلهای بسیار کاربردی هستند. این تسمه‌ ها وزن ۱ تا ۳۵ تن را تحمل خواهند کرد و در رنگ ‌های مختلفی می توان آ نها را تهیه کرد که با توجه به رنگ‌ های آن‌ ها می‌توان نوع مقاومت آن ها را تشخیص داد.
تسمه ‌های حمل باری که به‌ صورت تخت تولید می ‌شوند معمولا دارای کاربرد و تنوع زیادی هستند. این نوع تسمه‌ ها از الیاف مصنوعی تولید شده اندو چوندارای بافت بسیار نرمیمی باشند در بازار های امروزه به عنوان تسمههای ابریشمی شناخته می شوند.

 

تسمه های بار گرد:

از دیگر تسمه های موجود در بازار، تسمه ‌های باربری گرد یا شالی هستند، این نوع از تسمه ‌ها تناژ مختلفی از بارها را می ‌توانند حمل یاجا به جا نمایند.
این نوع از تسمه ‌های گرد یا شالی به‌ صورت یک تکه تولید می ‌شوند ومی توان گفت اتصال دهنده هستند. قسمتی از بدنه تسمه باری به دوره بار حلقه خواهد شد و اغلب بر روی ادوات باری مثل جرثقیل ‌ها قرار خواهند گرفت.این تسمه ها به شکل بیضی هستند ومعمولا از پلی استر تولید می شوند که دارای مقاومت کششی زیادی است.

رنگ بندی طناب حمل بار نشانه چیست ؟

مزایای تسمه های حمل بار:

ازمزایای این وسیله پرکاربرد می توان به مهمترین ویژگی آن یعنی مقاومت در برابر پوسیدگی اشاره کرد و با توجه به اینکه دارای کشش خوبی هستند می‌ توان اجناس زیادی را با آن ‌ها جا به جا کرد، وازدیگر مزایای این تسمه ها این است که به هنگام حمل بار هیچ آسیبی به بار نمی رسد و قیمت بسیار مناسبی دارند.

معرفی سایر محصولات : بلبرینگ شیار عمیق

نحوه ساخت تسمه های حمل بار:

معمولا تسمه های حمل بار در کارخانه‌های بافندگی مخصوص بافت تسمه تولید می‌شوند ودارای بافت پیوسته هستند و برای جلوگیری از پوسیدگی دارای یک نوع روکش می باشندو معمولا ازجنس های مختلفی تهیه شده اند.که می توانبه جنس نایلونی و پلی استر اشاره کردکه این دو نوع از نظر کارکرد متفاوت هستند.


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

6 دیدگاه در “بررسی انواع تسمه حمل بار از نظر شکل ظاهری

  1. فرزاد مستقنی گفت:

    سلام، چرا باید بجای سیم بکسل و طناب از تسمه حمل بار استفاده کنیم؟

    1. manager.a گفت:

      سلام. برای حمل بار هایی که دشوار تر هستند از تسمه حمل بار استفاده می کنند.

  2. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید … تسمه های بار تخت چه میزان بار را تحمل می کنند ؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ممنون … این تسمه‌ ها وزن ۱ تا ۳۵ تن را تحمل خواهند کرد .

  3. احمد نجاتی گفت:

    سلام شما فروش کاسه نمد رو هم دارید ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام وقت بخیر ، بله کافیه روی لینک رو به ر وکلیک کنید : کاسه نمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *