وبلاگ

رنگ بندی طناب حمل بار نشانه چیست؟

طناب حمل بار

رنگ بندی طناب حمل بار با توجه به استانداردهای جهانی انجام می گیرد. درست است که رنگها جلوه زیبایی به آنها بخشیده اند اما باید دانست که هر رنگ مفهوم خاص خود را دارد.طناب حمل بار بنفش: این طناب بنفش رنگ، برای حمل بار با ظرفیت یک تن می باشد.

طناب حمل بار بنفش

مشاهده محصولات هایپر صنعت:بلبرینگ شیار عمیق

طناب حمل بار:

امروزه برای حمل و جابجایی بار، نیاز به وسیله ای منعطف و محکم است تا جایگزین خوبی برای زنجیر و سیم بکسل باشد. طناب حمل بار در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. برای بستن بارهای داخل کشتی، هواپیما، کامیون ها و حتی حمل بار با جرثقیل نیز از این وسیله استفاده می کنند. تسمه حمل بار باعث می شود تا اجسام در زمان جابجایی صدمه نبینند. رنگ بندی این طناب نیز در سال های اخیر به کمک صنعت حمل و نقل آمده است که در ادامه به ویژگی های هر رنگ آن خواهیم پرداخت.

این تسمه از جنس پارچه است که در آن الیاف پلاستیکی به کار رفته و باعث شده تا استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد و به راحتی بتوان با کمک آن، بارهای سنگین را جابجا کرد همچنین دارای لایه های مختلف و برندهای متنوعی است. هر چه طناب دارای لایه های بیشتر و مرغوب تری باشد، از آن می توان برای حمل بارهای سنگین تر بهره برد. این تسمه ها در کارخانجات بافندگی تولید شده که دارای دوخت پیوسته هستند و یک روکش برای مقاومت و دوام بیشتر روی آن کشیده می شود.

طناب سبز حمل بار

مشاهده سایر محصولات هایپر صنعت:بلبرینگ خود تنظیم

مشخصات تسمه حمل بار:

طناب های حمل بار با توجه به کدهایی طبقه بندی شده اند که با توجه به رنگ آن ها می توان برای حمل بار با توجه به وزن آن از انواع مختلف آن بهره برد. این طناب ها دارای ضخامت و عرض های دولا یا چندلا هستند که سبب مقاومت آن ها می شود. بر روی طناب های حمل بار مشخصاتی درج شده است که بیانگر: حد مجاز بار، کد رهگیری، علامت استاندارد، کارخانه سازنده، جنس و فاکتور ایمنی آن می باشد که لازم است تا ابتدا مشخص نمایید برای حمل بار با چه وزنی می خواهید از طناب حمل بار استفاده کنید تا بر مبنای آن مناسب ترین تسمه حمل بار را انتخاب نمایید. این تسمه ها دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به دلیل نبود فلز، دچار زنگ زدگی نمی شوند از این رو مناسب حمل اسباب و لوازم تزئینی و رنگ شده هستند.

طناب قرمز حمل بار

مشاهده محصولات بلبرینگ کف گرد در سایت هایپر صنعت بلبرینگ

رنگ بندی طناب حمل بار نشانه چیست؟

رنگ بندی طناب ها در برخی از برندها مشاهده می شود. در چنین مواردی تنها با توجه به رنگ تسمه حمل بار می توان به راحتی پی برد که این رنگ طناب مناسب حمل بار با چه وزنی خواهد بود. رنگ بندی آن شامل رنگ های آبی، سبز، زرد، نارنجی، قهوه ای، قرمز و طوسی است. این رنگ ها نشان دهنده درجه مقاومت و سختی آن ها است. مرغوبیت تسمه حمل بار علاوه بر این که به متریال به کار رفته در آن مربوط است، به تکنولوژی که در ابتدا و انتهای آن نیز به کار رفته نیز بستگی دارد.

طناب های حمل باری که به رنگ آبی هستند به معنای این است که جنس آن از پلی استر می باشد. تسمه های حمل بار به رنگ سبز نیز نشان دهنده جنس پلی آمید تسمه ها است. رنگ قهوه ای نیز بیانگر جنس پلی پروپیلن می باشد. رنگ بندی با توجه به استانداردهای جهانی انجام می گیرد. درست است که رنگ ها جلوه زیبایی به آن ها بخشیده اند اما باید دانست که هر رنگ مفهوم خاص خود را دارد.

انواع محصولات گریس نسوز در سایت هایپر صنعت بلبرینگ

رنگ بندی طناب حمل بار

  1. طناب حمل بار بنفش: این طناب برای حمل بار با ظرفیت یک تن می باشد.
  2. طناب حمل بار سبز: مناسب برای حمل بار با ظرفیت دو تن می باشد.
  3. طناب حمل بار زرد: طناب زرد رنگ مخصوص حمل بار با ظرفیت 3 تن می باشد.
  4. طناب حمل بار طوسی : برای حمل بار با ظرفیت 4 تن مناسب است.
  5. طناب حمل بار قرمز: برای جابجایی بار با ظرفیت 5 تن مناسب می باشد.
  6. طناب حمل بار قهوه ای: رنگ قهوه ای برای حمل بار 6 تن در نظر گرفته می شود.
  7. طناب حمل بار آبی: مناسب برای بارهایی با ظرفیت 8 تن می باشد.
  8. طناب حمل بار نارنجی: این طناب با مقاومت بسیار بالایی که دارد برای حمل بار بین 10 تا 12 تن مناسب است.

فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

| خرید سایر محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

2 دیدگاه در “رنگ بندی طناب حمل بار نشانه چیست؟

  1. سهیل رشیدی گفت:

    ببخشید کاتالوگی ندارید که بتونیم ابزار آلات رو از اون تشخیص بدیم و در موردش بیشتر بدونیم ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر ، بله داریم . میتونید روی لینک رو به رو کلیک نمایید : کاتالوگ ابزار آلات و روان کننده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *