وبلاگ

معرفی انواع تسمه های حمل بار + کاربرد و ویژگی هر کدام

معرفی انواع تسمه حمل بار رنگی و ساده

انواع تسمه های حمل بار برای جابه جایی اشیا سنگین قابل استفاده می باشند که از جنس های مختلفی نیز ساخته شده اند که دارای رنگ بندی مختلفی بوده و بسیار انعطاف پذیر هستند. این تسمه ها با تکنولوژی خاصی ساخته شده اند و در بسیاری از مراکز عمومی و صنعتی جهت حمل و نقل بارهای مختلف استفاده می شوند.

معرفی سایر محصولات فروشگاه هایپر صنعت:بلبرینگ شیار عمیق

امروزه برای جابه جایی های سنگین از تسمه های حمل بار کمک می گیرند و این تسمه ها باعث تسهیل حمل و نقل شده است. یکی از مهم ترین خواص این تسمه ها، انعطاف پذیر بودن آن ها می باشد.مواد استفاده شده در ساخت تسمه ها کیفیت مرغوبی داشته و در رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند. رنگ بندی های مختلف موجود، نشان دهنده میزان تحمل وزن و فشار و درجه سختی آن ها می باشد.

انواع تسمه های حمل بار

تجهیزات مختلفی برای باربری و حمل و نقل اشیا سنگین وجود دارند، اما علت استفاده افراد ازتسمه های حمل بار این است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و به آسانی می توان از آن ها استفاده کرد ،همچنین با توجه به رنگ مورد نظرش، دارای ضریب امنیتی خاصی می باشد و معمولا جنس این تسمه ها از نخ های پلی استر می باشد که توان تحمل اشیا سنگین بالای 3 تن را دارند. قابل ذکر است که این تسمه ها می توانند اشیا و بارهای شکستنی را نیز جابه جا کنند.

معرفی سایر محصولات فروشگاه هایپر صنعت:زنجیر صنعتی

بافت اصلی آن ها به صورت پیوسته و فشرده می باشد که همین موضوع باعث شده است که توان تحمل بارهای سنگین را داشته باشند.گفتنی است که برخی از انواع تسمه ها وجود دارند که مخصوص جابه جایی هواپیما، کشتی و تجهیزات بسیار سنگین می باشند که قیمت آن ها بسیار بالا است.

تسمه های حمل بار رنگی

هنگام حمل بار باید اصول هایی در مورد تسمه ها در نظر گرفته شود که این اصول شامل میزان کشش پذیری و تحمل فشار و مقاومت تسمه ها، مربوط به متریال یا ماده اصلی استفاده شده در ساخت آن ها می باشد.تسمه های بنفش رنگ کمترین توان تحمل بار (1 تن) را دارند و سایر تسمه ها می توانند بارهای تا 12 تن را نیز تحمل نمایند.میزان تحمل وزن تسمه سبز 2 تن، زرد 3 تن، طوسی 4 تن، قرمز 5 تن و قهوه ای 6 تن می باشد. در قسمت ذیل در مورد ویژگی های این تسمه ها صحبت کرده و توضیحات لازم در این خصوص را خدمتتان بیان خواهیم کرد.

معرفی سایر محصولات فروشگاه هایپر صنعت:کاسه نمد

ویژگی ها و کاربرد انواع تسمه های حمل بار

  • انعطاف پذیری بالا و عریض بودن ( جهت سادگی در حمل اشیا رنگ شده)
  • قابل استفاده در حمل اشیا شکننده و حساس صنعتی
  • مرغوب بودن کیفیت آن ها و قابل استفاده برای بسیاری از اشیا
  • این تسمه ها به دو صورت تک لا و دو لا وجود دارند که تسمه های دو لا از ضخامت و توان بیشتری برخوردارند

تسمه های مختلف حمل باربه طور کلی تسمه ها دارای برخی خصوصیات می باشند که این موارد شامل منعطف بودن، توانایی حمل اشیا شکستنی و حساس صنعتی، عریض بودن و با کیفیت بودن و برخی از موارد دیگر می باشدو به دو صورت تک لا و دو لا وجود دارند که تسمه های دو لا توان بیشتری برای حمل و نقل اشیا دارند. وصل شدن تسمه ها به بار مورد نظر و نحوه جابه جایی آن، یکی از مهم ترین اصول حمل و نقل می باشد که همواره بایستی به این نکته توجه نمایید.

معرفی سایر محصولات فروشگاه هایپر صنعت:گریس نسوز

تسمه های دو لا دارای عرض های مختلفی از جمله 5،7.5،10،15،20 و 30 سانتی متری وجود دارند که توانایی تحمل وزن 2،3،4،6،8،10 و 12 تن را دارند. قابل ذکر است که اگر از تسمه های دو لا به صورت u شکل استفاده شود، می توان وزنی معادل دو برابر شی مورد نظر را حمل کرد.

مقاومت بالای تسمه های حمل بارمزایای استفاده از انواع تسمه های حمل بار

مزایای استفاده از این تسمه ها شامل موارد ذیل است:

  • به علت نرمی و عرض مناسبی که دارند، آسیب زیادی به شی مورد نظر وارد نمی کنند
  • به علت انعطاف پذیر بودن این تسمه ها، شکل پذیری آن ها ساده بوده و برای حمل اشیا در اندازه و شکل های مختلف استفاده می شود

معرفی سایر محصولات فروشگاه هایپر صنعت:بلبرینگ کف گرد

 

  • این تسمه ها خاصیت ضد زنگ زدگی داشته و به اشیا حمل شده آسیبی وارد نمی کند
  • این تسمه ها پیچ خوردگی و تاب بسیار کمی نسبت به سایر تجهیزات حمل و نقل دارند
  • از نظر اقتصادی به صرفه بوده و استفاده از آن ها نسبت به سایر تجهیزات و ماشین های سنگین ساده می باشد

تسمه حمل باربه طور کلی بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی از این نوع تسمه ها جهت حمل و نقل استفاده می کنند. البته قابل ذکر است که این تسمه ها باید به صورت دوره ای بررسی شده و در صورت وجود نقص یا مشکل خاصی توسط کارشناسان مربوطه، تعمیر یا تعویض شوند و نیازمند مراقبت می باشند.


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

| خرید سایر محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

2 دیدگاه در “معرفی انواع تسمه های حمل بار + کاربرد و ویژگی هر کدام

  1. سروش انفاقی گفت:

    سلام، چرا از تسمه های حمل بار استفاده میکنیم؟ چرا از سیم بکسل مثلا استفاده نمیشه مثلا که محکم ترم هست تازه؟

    1. manager.a گفت:

      سلام . تسمه های حمل بار خیلی مقاوم و انعطاف پذیر هستند و قابلیت جابه جایی 3 تن بار هم دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *