وبلاگ

مهم ترین دلایل روغنکاری سیم بکسل

سیم بکسل

در زمان حرکت، امکان به وجود آمدن اصطکاک میان رشته های سیم بکسل باعث از بین رفتن آن خواهد شد، که با انجام منظم روانکاری می توان میزان سایش سیم بکسل را به میزان قابل توجهی کاهش داد. روغنکاری سیم بکسل همچنین از خوردگی سیم بکسل جلوگیری می کند.

سیم بکسلسیم بکسل چیست؟

سیم بکسل را با نام طناب فولادی نیز می شناسند. زیرا جنس آن از الیاف فولادی می باشد که به صورت مارپیچ در چندین لایه به هم تنیده می شوند و دارای مقاومت بسیار بالایی است، به طوری که برای حمل و جابجایی بارها و کانتینرهای سنگین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل در آسانسورها و برای جابجایی بار با جرثقیل نیز کاربرد فراوان دارد. یکی از راهکارهایی که باعث دوام و عمر طولانی آن می شود، روغنکاری آن است که در ادامه مقاله به دلایل روغنکاری سیم بکسل به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

آشنایی با سایر محصولات هایپر صنعت:بلبرینگ شیار عمیق

چگونگی مراقبت از سیم بکسل در دوام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. روانکاری باعث می شود تا بتوان از یک سیم بکسل، مدت زیادی استفاده کرد. گریس کاری سیم بکسل بهتر است که توسط دستگاه انجام گیرد.

سیم بکسل و روغن کاری آنسیم بکسل ها نیز ممکن است که به دلیل مرطوب شدن یا استفاده طولانی دچار خوردگی و زنگ زدگی شوند که این باعث کاهش عمر مفید آن خواهد شد. از اینرو نگهداری درست و رعایت نکات ایمنی باعث می شود تا سیم بکسل دچار سایش و خوردگی نشود.

مهم ترین دلایل روغنکاری سیم بکسل:

انجام عملیات روانکاری در سیم بکسل می تواند هم به صورت دستی و ماشینی انجام گیرد که کارشناسان، روانکاری به روش دستگاه ( ماشینی) را، بهتر از روش دستی می دانند. ممکن است برای بسیاری از افراد سوال باشد که دلایل روغنکاری سیم بکسل چیست؟ در ادامه به دلایل آن اشاره خواهیم کرد:

آشنایی با سایر محصولات هایپر صنعت:بلبرینگ تماس زاویه ای

  • اولین علت روانکاری یا روغنکاری سیم بکسل، مراقبت از آنها در برابر خوردگی، سایش و زنگ زدگی است. سیم بکسل ها که از جنس فولاد هستند، به دلیل قرار گرفتن در مجاورت هوای آزاد یا رطوبت، دچار زنگ زدگی می شوند از اینرو روغنکاری منظم و دوره ای آنها سبب کاهش اصطکاک خواهد شد و در نتیجه عمر سیم بکسل بیشتر شده و مدت زمان بیشتری کار خواهد کرد.
  • از دیگر دلایل روغنکاری ، کاهش اصطکاک سیم هایی است که در کنار یکدیگر قرار دارند رشته های فولادی سیم بکسل اطراف هسته ای پیچیده می شوند و سپس به دور قرقره ای قرار می گیرند. این سیم ها دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و به راحتی قابل جابجایی می باشند. در زمان حرکت، امکان به وجود آمدن اصطکاک میان رشته های سیم بکسل باعث از بین رفتن آن خواهد شد، که با انجام منظم روانکاری می توان میزان سایش سیم بکسل را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

دلایل روغنکاری سیم بکسل

 

آشنایی با سایر محصولات هایپر صنعت:گریس نسوز

نکات مهم در زمان روغنکاری :

  • استفاده از دستگاه بهترین روش برای روغنکاری سیم بکسل محسوب می شود.
  • از قلموی مویی و غلطک رنگ نیز می توان برای روغنکاری سیم بکسل بهر ه برد.
  • استفاده بیش از حد روغن برای تمیزکاری و روانکاری سیم بکسل، سبب می شود تا سطح سیم بکسل لغزنده شده و در زمان کار دچار مشکل شوید.
  • عملیات روغنکاری سیم بکسل را در هوای سرد انجام ندهید. زیرا به دلیل سردی هوا، روغن به صورت جامد در می آید و سبب کاهش کارایی سیم بکسل خواهد شد.
  • اگر می خواهید تا غلظت روغنی که برای روانکاری سیم بکسل مورد استفاده قرار می گیرد را رقیق کنید، حتما از حلال مخصوص آن بهره ببرید. این حلال باید دیرتر تبخیر شود تا ماندگاری بیشتری بر روی سیم بکسل داشته باشد.
  • از روغن هیدرولیک و روغن دنده برای روغنکاری سیم بکسل استفاده نکنید.

روغنکاری توسط دستگاه، قلم مویی و غیره امکان پذیر است.

آشنایی با سایر محصولات هایپر صنعت:بلبرینگ کف گرد

  • دمای مناسب برای روغنکاری سیم بکسل حدود 30 درجه سانتیگراد می باشد.
  • با کمک پارچه ای که به روغن آغشته شده است نیز می توان اقدام به روغنکاری سیم بکسل نمود.
  • تکرار روغنکاری سیم بکسل به عواملی چون: آلودگی ها، بارگذاری، محیط اجرا و غیره وابسته است.
  • در مواقع ضروری و در نبود روغن مناسب می توان از روغن ماشین برای روغنکاری سیم بکسل بهره برد.
  • بهترین زمان برای روغنکاری سیم بکسل با توجه به برند آن، بر روی محصول توسط کارخانه درج شده است.

فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

| خرید سایر محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

2 دیدگاه در “مهم ترین دلایل روغنکاری سیم بکسل

  1. محمد سلطانی گفت:

    وقت بخیر، جنس سیم بکسل از چه ماده ای؟‌ چی باعث میشه انقد محکم باشه؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ، جنس سیم بکسل از الیاف فولادی است که به صورت مارپیچ در چندین لایه به هم تنیده می شوند و همین باعث شده که بسیار مقاوم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *