وبلاگ

چرخ زنجیر صنعتی چیست؟|معرفی+کاربردها+انواع دنده زنجیر

زنجیر چرخ صنعتی

چرخ زنجیر یکی از قطعات زنجیر صنعتی می باشد که از آن برای انتقال توان چرخشی استفاده می شود و نقش حیاتی بسیار مهمی را ایفا می کند . از جهتی دیگر این انتقال نیرو در صورتی انجام می شود که در طی آن سرعت چرخشی سرعت حرکت چرخشی ، میزان گشتاور و. . . می توانند تغییر کنند یا به عبارتی راحت تر انجام شوند . از کاربرد های این قطعه می توان در پمپ ها ، تجهیزات صنعتی ، صنایع دوچرخه سواری و . . اشاره کرد . ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل درمورد چرخ زنجیر و کاربرد و مزیت های استفاده از آن بپردازیم . پس تا آخر با ما همراه باشید :

 

چرخ زنجیر

انواع چرخ زنجیر

همانطور که می دانید تنوع بسیار زیادی در چرخ زنجیر ها وجود دارد پس بدین منظور شما باید با توجه به نوع وسیله خود ، چرخ دنده متناسب با آن را تهیه کنید . چرخ زنجیرها به دلیل نوع ساختی که دارند ، کاربرد های متفاوتی نیز دارند که در ادامه به معرفی بیشتر آنها پرداخته ایم .

رولر ( چرخ زنجیر غلتکی )

یکی از پرفروش ترین و پر طرفدارترین نوع چرخ زنجیر می باشد که در اغلب صنایع به چنین چرخ زنجیری نیازمند هستند . این نوع چرخ زنجیر در 3 مدل یک ردیفه ، دو ردیفه و نافدار ساخته می شود .

چرخ زنجیر بی صدا

در برخی موارد صنایع متمایل به استفاده از چرخ زنجیر هایی هستند که آلودگی صوتی کمتر و کارایی خوبی داشته باشند . در چنین موقعیتی استفاده از چرخ زنجیر بی صدا می تواند انتخاب بسیار مناسب و خوبی باشد .

 

چرخ زنجیر صنعتی

کاربرد چرخ زنجیر

اصولا از دنده زنجیر برای انجام کارهایی مانند انتقال قدرت و حرکت ، جابه جای اجسام ، انتقال قدرت مکانیکی استفاده می کنند . برای انتقال نیرو می توان از انواع تسمه ها ، گیربکس ها و . . . استفاده کرد اما استفاده از چرخ زنجیر صنعتی بسیار مقرون به صرفه می باشد و راندمان بالایی دارد . هم چنین از چرخ زنجیر ها برای هماهنگ سازی حرکت زمانی مثل زمانبندی سوپاپ در موتور های چهار چرخ استفاده می شود . از جمله صنایعی که از چرخ زنجیر ها استفاده می کنند می توان به صنعت کشاورزی ، غذایی ، الکترونیک ، فولاد ، صنایع شیمیایی و . . . اشاره کرد .

مشخصات چرخ زنجیر

در حقیقت انواع مختلفی از چرخ زنجیرها وجود دارد که آنه از نظر جنس ، مدل ، شماره سری و تعداد دنده ها متفاوت هستند . یکی از رایج ترین انواع جنس چرخ زنجیر ها ، استیل می باشد که در برخی موارد از فولاد برای ساخت دنده ها استفاده می شود .

چرخ زنجیر دو ردیفه

با توجه به مطلبی که گفته شد ، چرخ زنجیر ها در سه مدل تک ردیفه ، دو ردیفه و نافدار ساخته و به فروش می رسند . در مدل دو ردیفه از دو چرخ دنده و یک زنجیر دو ردیفه استفاده می شود . البته باید به این نکته اشاره کنم که از این نوع چرخ زنجیر برای حمل و جابه جایی بارهای بسیار سنگین استفاده می شود . اگر این نوع چرخ زنجیر با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شود ، علاوه بر داشتن کارایی خوب از عمر طولانی نیز برخوردار خواهد بود .

 

مشاهده بلبرینگ شیار عمیق

چرخ زنجیر صنعتی

 

مزایا و معایب چرخ زنجیر

از مزایای استفاده از چرخ زنجیر می توان به انتقال قدرت بالا ، امکان انتقال چند قدرت به یک محور در یک بازه زمانی ، عدم حساسیت به آب و زنگ زدن و بازدهی بالا اشاره کرد . هم چنین استفاده از چرخ زنجیر دارای معایب و دشواری هایی نیز می باشد که شرایط نگهداری دشوار ، ایجاد و تولید سر و صدای زیاد از جمله این موارد می باشد .

انواع بند های بلبرینگ :

| خرید سایر محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

خرید چرخ زنجیر

همانطور که می دانید چرخ زنجیرها از جمله قطعاتی هستند که در ساخت آنها باید نهایت دقت به کار گرفته شود . هم چنین تعیین قیمت بر اساس نوع کاربرد ، سایز بندی ، میزان قدرت آنها و . . . انجام می شود . برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه های توزیع کننده و فروش ابزار مراجعه کنید . باید به این نکته اشاره کنم که شرکت های تولیدی بسیاری وجود دارند که شما می توانید به راحتی با مسئولین و مشاورین آنها ارتباط برقرار کرده و منتظر تحویل محصول آماده شده خود باشید .

 

چرخ های زنجیر صنعتی

 

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که بیان کردیم چرخ زنجیر ها دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند که با توجه به کارایی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . امیدواریم که با خواندن این مقاله لذت برده باشید.


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

2 دیدگاه در “چرخ زنجیر صنعتی چیست؟|معرفی+کاربردها+انواع دنده زنجیر

  1. آقای محسنی گفت:

    این زنجیر ها رو برای فروش هم دارید ؟

    1. manager.fa گفت:

      بله بنا به نیاز شما و فروش هم داریم . زنجیر صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *