وبلاگ

مهم ترین کاربردهای زنجیر نقاله (conveyor chain) در صنعت

زنجیر نقاله

در ادامه این مقاله می‌ خوانیم که زنجیر نقاله چگونه است و چه مزایا و ویژگی هایی برای صنعت های مختلف دارد. همچنین می خواهیم به بررسی کاربرد زنجیر نقاله ( conveyor chain ) در صنعت بپردازیم و با این زنجیر ها بیشتر آشنا شویم.

زنجیر نقاله چگونه وسیله ای است؟

یکی از وسایلی که برای صنایع مختلف و سیستم های انتقال کاربرد های بسیار زیادی دارد، زنجیر نقاله است . کاربرد زنجیر نقاله در صنعت بسیار زیاد و متنوع می باشد که افراد از این کاربرد ها بهره می برند.

این زنجیر ها شاخه ای از زنجیر نقاله ( conveyor chain ) در صنعت می باشند که با ساختار های مختلفی از کنار هم قرار گرفتن پلیت ها به وجود می آیند و به صورت طولی طراحی و تولید می شوند و دارای عرض های مختلفی می باشند. عرض این زنجیر ها تقریبا ۵ تا ۳۰ سانت می باشد؛ اما باید بگوییم که انجام برش عرضی آن ها امکان پذیر نمی باشد.

اکثر کاربرد های زنجیر نقاله در صنعت به خاطر جنس هایی می باشد که آن ها دارند. زنجیر نقاله همانطور که گفتیم در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و برای انتقال مواد نیز در سیستم های انتقال دهنده کاربرد های بسیاری دارد. این وسیله در اطراف کارخانه ها یا انبار ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا برای انتقال محصولات تولید شده در این کارخانه ها، از آن ها استفاده می کنند که کار حمل و انتقال را بسیار آسان کرده است.

کاربرد زنجیر نقاله در صنعت های مختلفی مانند تولید فلزات، صنایع غذایی، صنایع نقاشی و…. وجود دارد که امروزه افراد می توانند به راحتی برای انتقال مواد و محصولات خود از آن ها استفاده کنند و محصولات مورد نیاز خود را حمل کنند. همانطور هم که می دانیم امروزه کارخانه ها و یا انبار های تولیدی بیشتر از این زنجیر های نقاله ای استفاده می کنند تا بتوانند به راحتی محصولات سبک و سنگین خود را حمل و جا به جا کنند. علاوه بر این، می دانیم که افراد برای حمل و انتقال محصولات و مواد مورد نیاز خود آن ها را به زنجیر نقاله آویزان می کنند تا به راحتی حمل شوند.

زنجیر نقاله معمولاً به کمک چند قرقره کار می کند؛ به عبارت دیگر می توان گفت این قرقره ها روی یک حلقه بسته شده، دائم در حرکت هستند و مواد و محصولات را به راحتی جا به جا می کنند. علاوه بر این، می توان گفت این زنجیر ها با کمک چند قلاب، چرخ دنده و کمربند پهن سر و کار دارند. همچنین می ‌توان گفت این کمربند ها با کمک قرقره ها حرکت و مواد را به راحتی جا به جا می کنند.

| مشاهده قیمت‌های محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

اهمیت و کاربرد زنجیر نقاله در صنعت

از آنجایی که می دانیم کاربرد زنجیر نقاله ( conveyor chain ) در صنعت با توجه به جنس های مختلف، ابعاد و اندازه این وسیله و انجام کار های مورد نیاز با استفاده از آن، می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت این وسیله با توجه به مشخصاتی که دارد، می تواند در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری داشته باشد.

همانطور که در بالا هم گفتیم این وسیله در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه کارخانه ها و صنایع بسته بندی بیشتر از این وسیله استفاده می کنند؛ زیرا برای حمل و جا به جایی مواد که مسیر حمل آن ها طولانی می باشد، بسیار مفید و موثر است.

علاوه بر این می توان گفت نگهداری و مراقبت از این دستگاه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که اگر خراب شود حمل مواد بسیار سخت می باشد. به همین دلیل افراد باید در نگهداری و تعمیر این وسیله دقت بسیار زیادی داشته باشند تا برای جا به جایی محصولات خود هیچ گونه مشکلی برای آن ها به وجود نیاید.

از مهم‌ ترین کاربرد زنجیر نقاله ( conveyor chain ) در صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • در باربری ها برای حمله قطعات و وسایل از این زنجیر ها استفاده می کنند.
  • در فروشگاه ها و مراکز نیز برای جا به جایی جنس ها از این وسیله استفاده می کنند.
  • هنگامی که کامیون ها پایین تر از این وسیله قرار بگیرند، می‌ توان مواد و اجناس سنگین را به راحتی از طریق این وسیله به داخل کامیون ها انتقال داد.
  • کاربرد آن در پله برقی ها و….

خلاصه اینکه کاربرد زنجیر نقاله در صنعت های مختلفی دیده می شود که افراد از آن بهره مند می شوند و همانطور هم که گفتیم، امروزه استفاده از این وسیله بسیار افزایش یافته است و کار افراد نیز راحت تر شده است.


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

4 دیدگاه در “مهم ترین کاربردهای زنجیر نقاله (conveyor chain) در صنعت

  1. سولماز جعفری گفت:

    سلام، امکان برش عرضی زنجیر نقاله وجود داره؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ، خیر امکانش وجود ندارد .

  2. علیرضا گفت:

    سلام. زنجیر نقاله رو چه کشورهایی تولید میکنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *