وبلاگ

کاسه نمد فشار قوی: کاربرد و بهترین برندهای داخلی و خارجی

کاسه نمد فشارقوی

کاسه نمد قطعه ای است که در اکثریت سیستم های هیدرولیکی جهت آب بندی استفاده می شود. این قطعه در بسیاری از دستگاه ها و موتورهای متحرک و پیستون ها و پمپ ها قابل استفاده می باشد.

در واقع کاسه نمد فشار قوی برای جلوگیری از ریزش هر گونه مایع مانند آب، روغن و محافظت از عوامل بیرونی مانند گرد و غبار قابل استفاده می شود. کاسه نمد فشار قوی از نظر تنوع دارای مدل های مختلفی است و برندهای داخلی و خارجی انواع کاسه نمد فشار قوی را تولید می کنند.

 به طور معمول کاسه نمد از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده که قسمت داخلی، وظیفه ارتجاع و انعطاف پذیری بین قطعات را برعهده دارد و قسمت خارجی نیز از فلز بوده و در برابر عوامل محیطی بیرونی مقاومت می کند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت بلبرینگ ها

در واقع وظیفه اصلی و کاربرد کاسه نمد فشار قوی، جلوگیری از ریزش و پخش شدن روغن و سیالات داخل دستگاه مورد نظر ماست. از زمان های قدیم برای جلوگیری از ریزش و پخش نفت و روغن از پارچه های خاصی استفاده می کردند که با تغییر زمان حلقه های فلزی خاصی به اسم کاسه نمد فشار قوی تولید شدند که این کار را انجام می دهند.

کاسه نمد فشار قوی

| مشاهده قیمت‌های محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

برندهای کاسه نمد فشار قوی

البته نباید براساس ظاهر کاسه نمد تصمیم بگیریم و فکر کنیم که خراب نمی شود، زیرا کاسه نمد فشار قوی نیز باید روغن کاری شود و خراب نیز می شود.

البته گفتنی است که برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که انواع کاسه نمدها را با کاربردهای متفاوت به بازار ارائه می دهند. اینکه کاسه نمد در چه زمانی و به چه صورت خراب شود، به عوامل بسیاری از جمله کیفیت و جنس و ساختار و محل قرارگیری آن بستگی دارد.

 در بیشتر خودروها از کاسه نمد فشار قوی استفاده می شود و هر قسمت از ماشین که حرکت دورانی داشته باشد، نیاز به کاسه نمد دارد. اگر بخواهیم به برندهای خارجی کاسه نمد اشاره کنیم می توانیم به TTO،KOYO ،NOK ،MUSASHI ، NATIONAL اشاره کنیم.

 در داخل ایران نیز شرکت های متفاوتی کاسه نمد های گوناگونی را تولید می کنند. انواع کاسه نمدها به صورت کاسه نمد آهن دار، ضد روغن، ضد حرارت، ضد اسید و موارد بسیار دیگری وجود دارند.

بیشتر بخوانید: کاتالوگ برندهای کاسه نمد

نکات مربوط به کاسه نمد فشار قوی

 

در این قسمت به بررسی برخی نکات مربوط به کاسه نمد می پردازیم و توضیحاتی را ارائه می دهیم:

  • کاسه نمد دارای دولبه است
  • حتما باید روغن کاری شود
  • با استفاده از روغن و گریس از قطعات داخلی محافظت می کنند.

گفتیم که کاسه نمد فشار قوی وظیفه روان کردن و محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از اصطکاک بین قطعات متصل شده در پمپ ها، موتور خودرو و بسیاری از سیستم های دیگر را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: تاریخچه ساخت بلبرینگ

 چون کاسه نمد با روغن کار می کند حتما باید دارای دولبه باشند که کنترل و هماهنگی لازم جهت روانکاری به صورت دقیق صورت بگیرد. محافظت و مراقبت در برابر تهدیدات محیطی نظیر فشارهای سنگین به موتور، تصادفات، افزایش شدید دما و آلودگی هایی مانند گرد و غبار، اقداماتی است که باید برای افزایش طول عمر کاسه نمد انجام شود. 
 
 
فرایند و عملیات محافظت از قطعات توسط کاسه نمد، با استفاده از روغن و گریس نسوز کار می کند. به یاد داشته باشید که حتما روانکاری لازم جهت بهتر کار کردن کاسه نمد را انجام دهید. البته این قطعات محدود به خودرو نبوده و در بسیاری از قطعات صنعتی مانند سیستم های هیدرولیکی، پمپ ها و اورینگ ها قابل استفاده می باشد.
 
این قطعات به فشارهای شدید، تغییرات دمایی که شامل دمای بسیار بالا یا دمای بسیار پایین، حساس هستند و شکنندگی دارند. در واقع نوع رانندگی، نحوه استفاده و نحوه قرارگیری این قطعه در خودرو، میزان کارایی آن را تا حدود زیادی مشخص می کند. بهتر است به صورت دوره ای و هر چند ماه یک بار با مراجعه به مکانیک متخصص، سلامت و کیفیت کاسه نمد خودتان را بررسی کنید.
 
تشخیص مشکل در کاسه نمد قبل از، خرابی کامل آن باعث می شود که اقدامات لازم بر روی این قطعه صورت گرفته و در نتیجه قابل استفاده شود. هیچگاه نباید خودروی خود را به صورت خشک استفاده کنید در صورت خشک کار کردن خودرو، دمای روغن بسیار بالا می رود و تا حدود 150 درجه می رسد.
 
در این شرایط لبه پلاستیکی یا فلزی کاسه نمد دچار فشار شده و شکننده می شود. همین فشار باعث خرابی کاسه نمد می شود. پس حتما از مکانیک و کارشناسان این حوزه، راهنمایی های لازم را بگیرید.
 
 

بیشتر بخوانید: خرید بلبرینگ صنعتی

اجزای آب بند فشار قوی :

از اجزای آب بندی های فشار قوی میتوان به این موارد اشاره نمود:

  • فنر
  • فولاد
  • روکش لاستیکی فشار قوی

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر دستگاهی با حرارت روغن بالای 90 درجه کار میکند ، حتما باید کاسه نمدی که استفاده می کنید دارای جنس وایتون فشار قوی باشد.

مرکز پخش کاسه نمد فشار قوی

امروزه به دلیل افزایش تولید کاسه نمدهای فشار قوی به دلیل کاربردهای فراوانی که دارند بسیار زیاد شده و همچنین طرفداران آن نیز به شدت افزایش یافته است. همچنین همه خریداران به دنبال محصولی با کیفیت اند که درای قیمت مناسب نیز باشد.

لازم به ذکر است فروشگاه هایپر صنعت بلرینگ دارای برندهای معتبر کاسه نمد فشار قوی می باشد که تمامی آنها دارای بهترین قیمت و جنس هستند و شما میتوانید به راحتی با مسئولان فروش ما در ارتباط باشید و به راحتی از آنها برای خریدتان مشاوره بگیرید.

خلاصه مطلب

فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

15 دیدگاه در “کاسه نمد فشار قوی: کاربرد و بهترین برندهای داخلی و خارجی

  1. س.س گفت:

    هر برند کاسه نمد فشار قوی که بخوایم رو دارید یا فقط برند خاصی رو کار میکنین؟

    1. manager.f گفت:

      سلام دوست عزیز، ما در حال قراردادن محصولات بر روی سایت هستیم. و میتوانیم طیف وسیعی از کاسه نمدها از جمله کاسه نمد فشار قوی را پشتیبانی کنم. اگر قصد خرید دارید میتوانید با همکاران ما تماس برقرار کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. 02133532346 | 02133532348

  2. mohsen khodaei گفت:

    شما گریس برای روانکاری کاسه نمد فشار قوی هم دارین>؟

    1. manager.f گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله اکثر گریس نسوز موجود در سایت قابل استفاده برای محصولات صنعتی می باشند. همچنین شما میتوانید برای دریافت راهنمایی بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید. 02133532346 | 02133532348

  3. رضا اخوان گفت:

    وظیفه کاسه نمد فشار قوی چیه؟

    1. manager.f گفت:

      با سلام
      کاسه نمد فشار قوی وظیفه روان کردن و محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از اصطکاک بین قطعات متصل شده در پمپ ها، موتور خودرو و بسیاری از سیستم های دیگر را بر عهده دارد.

  4. مخبری گفت:

    برای خرید کاسه نمد فشار قوی باید کجا برم؟

  5. شروین پیروزی گفت:

    سلام، وظیفه بخش داخلی کاسه نمد چیه؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ، وظیفه ارتجاع و انعطاف پذیری بین قطعات را برعهده دارد .

  6. معصومه مراد علی گفت:

    روزتون بخیر کاسه نمد فشار قوی موجود دارید؟

    1. manager.mh گفت:

      روز شما هم بخیر جهت دسترسی به لیست محصولات کاسه نمد به لینک مراجعه فرمایید.

  7. فریبا گفت:

    سلام وقتتون بخیر .. اگر دستگاهی با حرارت روغن بالای 90 درجه کار میکند ، حتما باید کاسه نمدی که استفاده می کنیم از چه جنسی باشد ؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ممنونم … باید دارای جنس وایتون فشار قوی باشد.

  8. رضا شاهانی گفت:

    سلام قسمت داخلی کاسه نمد فلزی نیست ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز ، به طور معمول کاسه نمد از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده که قسمت داخلی، وظیفه ارتجاع و انعطاف پذیری بین قطعات را برعهده دارد و قسمت خارجی نیز از فلز بوده و در برابر عوامل محیطی بیرونی مقاومت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *