وبلاگ

روش های ساده برای تشخیص عمر مفید بلبرینگ که نمیدانید!

عمر مفید بلبرینگ

هدف ما از نوشتن این مقاله این است که می خواهیم مطالبی را در مورد عمر مفید بلبرینگ ارائه دهیم. همچنین می خواهیم به بررسی عوامل موثر در عمر مفید بلبرینگ بپردازیم و روش های ساده برای تشخیص عمر مفید بلبرینگ صنعتی که نمی دانید را بیان کنیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

 

راهکار تشخیص عمر مفید بلبرینگ

| مشاهده قیمت‌های محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

جدید ترین راهکار های تشخیص عمر مفید بلبرینگ در هایپر صنعت

همانطور که می دانیم امروزه در صنعت های مختلف از بلبرینگ ها استفاده می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت این وسیله در صنعت های بزرگ و کوچک کاربرد های بسیار زیادی دارد و امروزه بسیار پر مصرف شده است. همچنین می‌ توان گفت این وسیله دارای حساسیت و زیبایی بسیار بالایی می باشد. به همین دلیل طول عمر مفید بلبرینگ ها ممکن است محدود باشد؛ زیرا در طول زمانی که از آن ها استفاده می‌کنیم، احتمال آسیب دیدن شان بالا است.

این وسیله به دلیل اینکه سرعت بالایی دارد، ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی آسیب ببیند و خراب شود. به عبارت دیگر می‌ توان گفت این سرعت بالا باعث می‌شود گرما و حرارت این وسیله افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث خراب شدن آن، شکستگی و…. شود.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که طول عمر مفید بلبرینگ ها نامحدود می باشد؛ اما این تصور اشتباه است، زیرا می دانیم که هر وسیله ای بعد از گذشت زمان دچار خرابی یا فرسودگی می‌شود و نیاز به تعمیر و تعویض دارد.

مشاهده جدید ترین محصولات بلبرینگ :بلبرینگ شیار عمیق

طول عمر مفید بلبرینگ به چه عواملی بستگی دارد؟

افراد می توانند با انتخاب مناسب و صحیح این وسیله و نگهداری و مراقبت از آن، از خراب شدن و فرسودگی بلبرینگ جلوگیری کنند و طول عمر مفید بلبرینگ ها را افزایش دهند. همچنین می توان گفت این افراد باید در خرید بلبرینگ ها به سرعت آن توجه کنند تا هنگام کار کردن مشکلی برایشان به وجود نیاید.

معمولاً یکی از مشکلاتی که باعث می‌ شود طول عمر مفید بلبرینگ ها کاهش پیدا کند، حرکت ساچمه های آن به صورت لغزشی می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت وقتی که ساچمه های این وسیله ساییده شوند، باعث می‌ شود کارکرد آن افت پیدا کند و در نتیجه وسیله خراب شود.

طول عمر مفید بلبرینگ شیار عمیق

همانطور که می دانیم طول عمر مفید بلبرینگ ها به سرعت آن ها و میزان باری که تحمل می کنند، بستگی دارد. علاوه بر این، می دانیم که عوامل مختلفی در کاهش عمر این وسیله تاثیر می گذارند و باعث خرابی آن بعد از مدت زمانی می شوند. از جمله این عوامل می‌ توان به ساییدگی، شکستگی، وجود علائم خستگی در دستگاه، ترک های سطحی و لغزش اشاره کرد که تاثیر بسیار زیادی در کارکرد و عملکرد این دستگاه دارند.

سایر محصولات هایپر صنعت :گریس نسوز

همانطور که می دانیم هر وسیله ای بعد از مدتی که از آن استفاده شود، ممکن است خراب شود و نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد. این وسیله هم همین طور است؛ زیرا بعد از مدت زمانی ممکن است بر اثر سرعت بسیار بالایی که دارد، ساچمه های آن دچار لغزش شوند و یا هر گونه عیب دیگری در آن به وجود بیاید که عملکرد وسیله را کاهش دهد.

همچنین می توان گفت روش های ساده برای تشخیص عمر مفید بلبرینگ که نمی دانید، وجود دارد. یکی از این روش های ساده و آسان، آشنایی با مزایا و ویژگی های این وسیله می باشد تا هنگام کاهش عملکرد آن، بتوانیم به راحتی مشکل اش را تشخیص دهیم و برطرف کنیم.

تشخیص عمر مفید بلبرینگ در هایپر صنعت

از جمله روش های ساده برای تشخیص و افزایش عمر مفید بلبرینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • روانکاری یا گریس کاری این وسیله به شکل صحیح: روانکاری بلبرینگ ها علاوه بر این که باعث افزایش طول عمر آن ها می ‌شود، از فرسودگی و خراب شدن آن ها جلوگیری می کند؛ اما نکته بسیار مهم این است که روانکاری این وسیله به شکل صحیح و مناسب انجام شود تا هیچ گونه مشکلی برای آن به وجود نیاورد.
  • نصب مناسب و درست این وسیله: یکی دیگر از روش های ساده برای تشخیص عمر مفید بلبرینگ ها این است که آن ها را به شکل درست و مناسب نصب کنیم؛ زیرا اگر به درستی نصب نشوند، به قطعات آن فشار می آید و باعث شکستگی می شود.
  • توجه به وزن بار قابل تحمل توسط بلبرینگ ها: وزن باری که بلبرینگ ها تحمل می کنند اگر بیشتر از حد استاندارد باشد، باعث می‌ شود این وسیله بر اثر فشار بسیار بالا شکسته شود و یا تاب بر دارد

سایر بلبرینگ های هایپر صنعت: بلبرینگ کف گرد

خلاصه در این مقاله به بررسی عوامل موثر در طول عمر مفید بلبرینگ ها پرداختیم و روش های ساده ای را برای تشخیص عمر این وسیله بیان کردیم تا افراد به راحتی مشکلاتی که برای شان به وجود می آید، برطرف کنند.


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

4 دیدگاه در “روش های ساده برای تشخیص عمر مفید بلبرینگ که نمیدانید!

  1. حسین ایرانفر گفت:

    آيا ممکنه بلبرینگ بعد یه مدت تاب برداره یا بخواد شکسته شه؟

    1. manager.a گفت:

      بله بلبرینگ ها به دلیل سرعت بالایی که دارند ممکنه دچار آسیب بسوند.

  2. حسن آقاخانی گفت:

    ببخشید ارسال به شهرستان هم دارید ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام وقت بخیر بله ، ارسال به تمام نفاط ایران با پست صورت میگیرد و برای مشاوره ی رایگان میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید :02133532346 | 02133532348

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *