وبلاگ

مهم ترین کاربرد های انواع بلبرینگ در صنعت

همانطور که می دانید بلبرینگ ها در صنایع مختلفی همانند صنایع چاپ و ماشین آلات ، مواد غذایی ، حمل و نقل ، صنعت بزگ نظامی و . . . کاربرد زیادی دارند . ما در این مقاله سعی داریم شما را تا حد امکان با کاربرد بلبرینگ در صنعت آشنا کنیم . یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد ، کیفیت بلبرینگ ها می باشد چراکه کیفیت این قطعات به طور مستقیم بر کارکرد دیگر قطعات تاثیرگذار است . در ادامه میخواهیم درمورد کاربرد بلبرینگ ها در صنایع مختلف توضیح دهیم ، پس با ما همراه باشید ، شما میتوانید با توجه به نیاز خود در هر مرحله با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و مشاوره ی رایگان دریافت نمایید ، در هر مرحله میتوانید از محصولات ما ائم از بلبرینگ های تماس زاویه ای ، بلبرینگ خود تنظیم و … دیدن فرمایید .

بلبرینگ در صنعت خودروسازی

باید به این نکته اشاره کنم که یکی از مهم ترین و حساس ترین صنایع در دنیا ، صنعت خودرو سازی می باشد که می توان به برخی از کاربرد بلبرینگ ها در صنعت خودروسازی در وسایلی مثل موتور ، چرخ های موتور و قطعات چرخ دنده اشاره کرد . در برخی موارد وجود اصطکاک می تواند مشکل ساز شود که خوشبختانه با وجود بلبرینگ ها امکان این خطر و مشکل کمتر شده است . بدین جهت بیشتر تولید کنندگان راغب به تولید اینگونه بلبرینگ های صنعتی هستند .

 

صنعت خودرسازی

 

کاربرد بلبرینگ ها در صنعت فولاد

یکی از بزرگ ترین صنایع دنیا ، صنعت فولاد می باشد که در آن وسایل و ابزارآلاتی موجود است که این موتور ها و ابزارآلات به منظور کارکرد مناسب تر از انواع مختلفی از بلبرنگ ها استفاده می کنند .

انواع بند های بلبرینگ :

| خرید سایر محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

مطلب پیشنهادی : تشخیص عمر مفید بلبرینگ

صنعت فولاد

کاربرد بلبرینگ در صنعت کشاورزی

در صنعت کشاورزی مانند دیگر صنایع از ماشین و ابزارآلات زیادی مثل موتورهای پمپ آب ، کمباین ها ، ماشین های کاشت و برداشت و. . . استفاده می کنند که دائما در حال کار و چرخش هستند به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت کار در این ابزار ها از انواع بلبرینگ ها استفاده می کنند .

کاربرد بلبرینگ در صنعت فضایی

بلبرینگ ها در صنعت فضایی ک یکی از دقیق ترین صنایع می باشد ، کاربرد دارند . همانطور که می دانید در صنعت فضایی از وسایل و ابزار هایی با حساسیت بسیا بالا استفاده می کنند و اگر از بلبرینگ ها به درستی استفاده نشود ، خسارت و ضررهای جبران ناپذیری به این صنعت وارد می شود . کیفیت و دقت بیرینگ ها در این صنعت بزرگ مهم است در صورت بروز کوچک ترین مشکل ، صدمات بسیاری به پروژه های فضایی ایجاد می شود .

 

صنعت فضایی

کاربرد بلبرینگ در صنعت مواد غذایی

از بیرینگSKF و بلرینگ NSK مخصوص صنایع غذایی استفاده می کنند . بلبرینگ های ضد زنگ 440 steel 440) و بیرینگ های پلی استال ، در صنایع غذایی به صورت گسترده به کار گرفته میشوند. این بیرینگ ها معمولا با مواد خورنده و مایعات و همچنین بخارهای شوینده، آب، آلودگی و یا دمای بالا مواجه هستند. هم چنین بیرینگ های صنایع غذایی ، دارای پشش فلزی هستند .

کاربرد بلبرینگ در صنعت دوچرخه سواری

بیرینگ های دقیق در دوچرخه های کوهستانی و جاده ای کاربرد دارند . بیرینگ های شعاعی با سطح مقطع باریک به عنوان بیرینگ چرخ دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرد. این بلبرینگ ها در دو حالت آب بند فلزی و لاستیکی در بازار موجود هستند و برای استفاده در محیط های خورنده از بیرینگ ضد زنگ به صورت کاملا آب بند و ضد آب مورد استفاده قرار میگیرند. در این صنعت از بیرینگ های کروم سخت کاری شده و استیل گرید 440 استفاده میشود .

 

صنعت دوچرخه سواری

کاربرد بلبرینگ در صنعت ساعت سازی

در صنعت ساعت سازی از بیرینگ ها مینیاتوری استفاده می شوند . هم چنین در ساعت ها با روغن های مصنوعی با چگالی بسیار پایین ، روغن کاری می شوند تا اصطکاک را کم کنند .

 

صنعت ساعت سازی

کاربرد بلبرینگ در صنایع دارویی و شیمیایی

بیرینگ ها در صنایع دارویی نیز کاربرد دارند بلبرینگ های بسیاری با کیفیت و مقاوم به خوردگی مورد استفاده قرار میگیرد مثل استیل ضد زنگ گرید 440، بیرینگ های پلاستیکی و بیرینگ های سرامیکی . زیرا این بلبرینگ ها در برابر فضاهای شیمیایی خورنده و محصولات دارویی مقاوم است.

کاربرد بلبرینگ ها در صنایع پتروشیمی ، نفت و گاز

همانطورکه می دانید صنایع پتروشیمی یکی از حساس ترین صنایع هر کشوری به حساب می آیند که بلبرینگ های شیار عمیق ، بلبر ینگ های تماس زاویه ای ، بلبرینگ خود تنظیم و بلبرینگ کف گرد مورد استفاده قرار می گیرند . با توجه به محیط کاری خاصی که در این صنایع وجود دارد معمولا به کیفیت و دقت در ساختار بلبرینگ ها باید توجه ویژه ای داشت . هم چنین با توجه به سخت بودن شرایط تعمیر و تعویض معمولا از طول عمر بالاتری دارند .

با توجه به مطالبی که گفته شد بلبرینگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بدین جهت نیاز به دقت بالا و کیفیت مناسب دارند تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورند . ما در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان شما را با صنایعی که از بلبرینگ ها استفاده می کنند آشنا کنیم .


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

2 دیدگاه در “مهم ترین کاربرد های انواع بلبرینگ در صنعت

  1. احسان رضایی گفت:

    سلام وقت بخیر ، شما بلبرینگ های خودتنظیم هم موجود دارید ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام جناب
      بله میتونید به بلبرینگ خود تنظیم و یا با همکاران ما در تماس باشید : 02133532346 | 02133532348

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *