وبلاگ

ساچمه بلبرینگ + برسی انواع مختلف

انواع ساچمه بلبرینگ

با دیدن بلبرینگ ها اول از همه چیزی که نظر ما را به خود جلب می نماید گوی های دایره ایی یا همان ساچمه ها می باشند که نظر ما را به خود جلب می نمایند. برای ما سوال مطرح می شود که کاربرد ساچمه بلبرینگ چیست؟ در این مقاله سعی بر آن نمودیم که ساچمه بلبرینگ را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم تا اطلاعاتی که دارا می باشید از گذشته نیز بیشتر شود. در خاطر داشته باشید که ساچمه ها از اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده بلبرینگ ها می باشند که پرداختن به آن خالی از لطف نیست.

ساچمه بلبرینگ

می توانیم ساچمه بیرینگ ها را در دو دسته از هم جدا کنیم. دسته اول را می توانیم ساچمه های به کار رفته در بلبرینگ و دسته دوم را ساچمه های مورد استفاده در رولبرینگ بدانیم که هر دوی آن ها دارای کاربردهای بسیار می باشند. کلمات به کار رفته در بیرینگ ها، بال و رول (roll, ball) نمایانگر همین موضوع می باشند. بال که دارای معنای توپ یا ساچمه گرد می باشد که در ساختار بلبرینگ ها (بلبرینگ شیار عمیق، خود تنظیم، کف گرد و تماس زاویه ای) به کار رفته است.

همچنین رول را می توانیم به معنای ساچمه سوزنی، ساچمه بشکه ای، ساچمه مخروطی و ساچمه استوانه ای می باشد که دارای کاربرد در انواع رولبرینگ ها می باشد و اصلا یکی از دلایلی که نام رولبرینگ را انتخاب نمودند، شکل ساچمه در ساختار آن می باشد.

در ادامه به انواع ساچمه بلبرینگ می پردازیم.

  • ساچمه سوزنی
  • ساچمه مخروطی
  • ساچمه استوانه ای
  • ساچمه گرد
  • ساچمه بشکه ای

با توجه به آن که ساچمه گرد و سوزنی دارای کاربرد و استفاده بسیار می باشند لازم است که در ادامه مقاله به این دو نوع از ساچمه بپردازیم.

ساچمه های بلبرینگ

ساچمه بلبرینگ گرد

بی شک می توانیم ساچمه های گرد و یا همان ساچمه های ball را از رایج ترین و پر استفاده ترین نوع ساچمه در ساختار بلبرینگ بدانیم. از ساچمه های گرد در بلبرینگ های مختلفی همچون (شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه ای، کف گرد و خود تنظیم) دارای کاربرد می باشد. از مهم ترین ویژگی های ساچمه گرد می توانیم به قابلیت چرخش آن ها با سرعت بالا در بلبرینگ اشاره نماییم. این ویژگی به معنای آن می باشد که شما از این نوع بلبرینگ می توانید در کاربردهایی با سرعت بالا استفاده نمایید.

ساچمه بلبرینگ سوزنی

بعد از ساچمه های گرد یا توپی یا دایره ایی، ساچمه های سوزنی دارای بیشترین کاربرد می باشد، و در بازار ایران می توانیم آن را از پرصرف ترین بدانیم. شکل ظاهری که این ساچمه دارا می باشد، موجب شده است بهره وری از این ساچمه را در صنایع مختلف افزایش یابد. از مهم ترین ویژگی ساچمه های سوزنی می توانیم به قابلیت تحمل فشار بالای آن نسبت به ساچمه گرد اشاره نماییم.

در صورتی که نیاز به خرید بلبرینگ خود تنظیم دارید می توانید به لینک مراجعه نمایید.

انواع آلیاژ در ساچمه گرد و سوزنی

ساچمه های بلبرینگ در آلیاژ های مختلف وجود دارد که در ادامه به 6 نوع از آن ساچمه استنلس استیل، ساچمه کروم استیل، ساچمه کربن استیل، ساچمه سرامیک، ساچمه پلاستیکی و ساچمه تنگستن کارباید خواهیم پرداخت.

ساچمه استنلس استیل (ساچمه استیل)

بی شک ساچمه های استیل پر کاربرد ترین نوع ساچمه می باشد که دارای آلیاژی خاص می باشد. از مهم تریم ویژگی که ایم محصول دارا می باشد می توانیم به مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و در برابر خوردگی اشاره نماییم. در بازار کشورمان ایران ساچمه هایی استیلی که وجود دارد از نوع ساچمه گرد می باشند. این مدل از ساچمه ها را در سه مدل ساچمه استیل 304، ساچمه استیل 316، ساچمه استیل 440 تولید و وارد بازار می شوند.

در نظر داشته باشید که هر کدام از این مدل ها در صنایع مختلف دارای کاربرد فراوان می باشد. برای مثال می توانیم به صنایع هوایی، صنایع پزشکی، صنایع غذایی و صنایع خاص دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

ساچمه کروم استیل

ساچمه کروم استیل را نیز می توانیم از انواع آلیاژ های رایج بدانیم که در این زمینه دارای استفاده می باشند. این مدل از ساچمه ها را در انواع و ابعاد متفاوتی (اینچ و میلیمتر) تولید می نمایند. ساچمه های کروم استیل را به دو شکل تهیه می نمایند. سختکاری شده (آبکاری شده) و آبکاری نشده.

در صورتی که می خواهید بدانید کیفیت ساچمه های کروم به چه صورت اندازه گیری می نمایند باید به گرید ساچمه اشاره نماییم. در نظر داشته باشید که هرچقدر گرید ساچمه کمتر باشد ساچمه دارای کیفیت بهتری خواهد بود. در یک مثال می توانیم اینگونه شرح دهیم که ساچمه با گرید 200 از ساچمه با گرید 500 دارای کیفیت بهتر و دقیق تری خواهد بود.

بلبرینگ کف گرد دارای کاربردهای بسیاری می باشد، در صورتی که نیاز به خرید این محصول دارید می توانید به لینک مراجعه نمایید.

ساچمه کربن استیل

ساچمه کربن استیل را می توانیم ساچمه های ارزان و با کیفیت نسبت پایینی بدانیم که در صنایع های عام مختلف دارای کاربرد می باشد. این مدل از ساچمه نیز مانند ساچمه های دیگر دارای دو مدل آبکاری شده و آبکاری نشده می باشد. ساچمه کربن استیل دارای قیمت پایین تری نسبت به دیگر ساچمه ها می باشد.

ساچمه گرد بلبرینگ

ساچمه سرامیک (ساچمه سرامیکی)

وقتی می گوییم ساچمه سرامیک در واقع منظورمان همان ساچمه های گرد ولی از جنس سرامیک می باشد. این مدل از ساچمه در چهار مدل به همراه آلیاژ های سیلیکون نیترید، زیرکونیوم اکساید، سیلیکون کارباید و آلمینیوم اکساید تولید و توضیع می گردد. این مدل ساچمه بیشتر در بلبرینگ سرامیکی دارای کاربرد می باشد. از مهم ترین ویژگی های این ساچمه می توانیم به مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر اسید و همچنین دارای مقاومت در برابر دما می باشد و همچنین می توانیم به سبک بودن آن اشاره نماییم.

ساچمه پلاستیکی

از ساچمه مدل پلاستیکی بیشتر در صنایعی همجون پزشکی و آرایشی و بهداشتی استفاده می نمایند. این مدل ساچمه به صورت محدود در ایران تولید و توضیع می شود.

ساچمه تنگستن کاریابد

این مدل از ساچمه را می توانیم از سخت ترین مدل ساچمه بدانیم. چرا که دارای مقاومت بسیار بالا در برابر فشار، سختی، سایش و ضربه می باشد.

برای خرید زنجیر صنعتی می توانید به لینک مشخص شده مراجعه نمایید.

ساچمه بلبرینگ

گرید ساچمه چیست

گرید ساچمه را می توانیم در واقع همان کیفیت ساخت ساچمه بدانیم. در نظر داشته باشید که هر چقدر گرید پایین تر باشد، کیفیت ساخت آن ساچمه بیشتر می باشد. گرید را به صورت عدد نمایش می دهند و عددی متغیر ما بین 10 تا 1000 می باشد.

این را در نظر داشته باشید که گرید 1000 به معنای بی کیفیت ساچمه نمی باشد چرا که بسیاری از تولیدات ساچمه فاقد گرید می باشد و این به معنای آن می باشد که ساچمه گرید 1000 از آن دسته از ساچمه هایی که گرید ندارند دارای کیفیت بهتری می باشد.


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

| خرید سایر محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

2 دیدگاه در “ساچمه بلبرینگ + برسی انواع مختلف

  1. فاطمه احمدزاده گفت:

    سلام. میخواستم بدونم ساچمه بلبرینگ از چه جنسهایی تولید میشه و اینکه تو صنایع پزشکی از چه نوعی استفاده میشه؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام وقت بخیر
      ساچمه های بلبرینگ رو از آلیاژ های مختلفی میسازن که به 6 نوع استنلس استیل، ساچمه کروم استیل، ساچمه کربن استیل، ساچمه سرامیک، ساچمه پلاستیکی و ساچمه تنگستن تقسیم میشه. در صنایع پزشکی بیشتر از از نوع پلاستیکی استفاده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *