وبلاگ

گرمکن القایی بلبرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

گرمکن القایی بلبرینگ

گرمکن القایی بلبرینگ برای گرم کردن بلبرینگ صنعتی کاربرد دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برای اینکه عمر بلبرینگ‌ها بیشتر شود و جا زدن آن‌‌ها راحت‌تر شود، گرمگن بلبرینگ روی شافت به‌کار می‌رود. این وسیله در سایزهای مختلف عرضه می‌شود و با در نظر گرفتن کاربرد و نوع مصرف، مدل مناسب خریداری می‌گردد. گرمگن بلبرینگ به افزایش عمر بلبرینگ و جلوگیری از زنگ‌زدگی آن کمک می‌کند. از دیگر مزیت‌های آن نیز می‌توان به امکان تعویض بلبرینگ در محل، شناسایی ترک و خراش بلبرینگ اشاره کرد. همچنین بخوانید: 7 دلیل ترک خوردن و لب پریدگی بلبرینگ + راهکار جلوگیری از این مشکل

گرمکن القایی بلبرینگ چیست؟

گرمکن القایی بلبرینگ یک نوع گرمکن بلبرینگ پیشرفته و مدرن است که در صنایع مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های تولید مواد غذایی، صنایع خانگی و… مورد استفاده واقع می‌شود. در این گرمکن برای ایجاد گرما از جریان الکترومغناطیس کمک گرفته می‌شود که طی آن جسم به صورت مستقیم با گرما تماس ندارد. این ویژگی باعث می‌شود آلودگی در جسم ایجاد نگردد و بتوان مجددا این فرایند را تکرار نمود. این دو مورد گرمکن القایی را به یکی از پرمصرف‌ترین محصولات تبدیل کرده است.

 

گرمکن القایی

 

عملکرد گرمکن القایی بلبرینگ

گرمکن القایی، جریان الکتریکی متناوب را به سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور اعمال می‌کند. این اتفاق منجر به تولید یک میدان مغناطیسی متغیر با زمان می‌شود که اگر یک سیم پیچ دیگر در این میدان مغناطیسی قرار گیرد، جریان الکتریکی در آن القا خواهد شد. نحوه عملکرد این قطعه به آن کارایی بسیاری بخشیده است.

کاربرد گرمکن القایی

بیرینگ گرمکن در موارد مختلفی کاربرد دارد و از صنعت ذوب فلزات گرفته تا صنایع خودروسازی و هواپیمایی از آن استفاده می‌شود. در واقع بکارگیری این گرمکن باعث افزایش سرعت و بازده فرایند می‌شود که بسیار مورد توجه صنعت‌گران است. البته کارایی اصلی این گرمکن در لوازم خانگی است؛ طوری که از آن در انواع اجاق گازهای خانگی استفاده می‌شود. از دیگر موارد کاربرد این وسیله که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، می‌توان به استفاده از آن در زمینه پزشکی اشاره نمود.

 

مشاوره رایگان کارشناسان فنی هایپرصنعت بلبرینگ برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین قطعات

گرمکن القایی

 

اهمیت استفاده از گرمکن القایی بلبرینگ

نصب و جداسازی بلبرینگ‌ها به دقت بالایی احتیاج دارد و معمولا بسیار دشوار است. در واقع استفاده از گرمکن القایی بلبرینگ از این لحاظ اهمیت دارد که می‌تواند به دقت بالا هنگام نصب بلبرینگ و صرفه جویی در زمان کمک کند. این گرمکن، بلبرینگ‌ها را تا دمای 120 درجه سانتیگراد گرم می‌کند. سپس می‌توانید بلبرینگ‌ها را روی شافت نصب نمایید تا ضمن خنک شدن بلبرینگ، یک اتصال انقباضی قوی بین شافت و بلبرینگ ایجاد شود. لازم به ذکر است که دمای بیشتر از 120 درجه سانتی‌گراد برای بلبرینگ پیشنهاد نمی‌شود.

از طرفی بدیهی است که عمر بلبرینگ‌ها محدود است و هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارند. برای تعویض بلبرینگ نیز باید آن را جدا کرد که به این منظور بلبریگ باید گرم شود. البته توجه داشته باشید که از گرم شدن شافت باید جلوگیری شود تا آسیب نبیند.

معمولا قبل از هیترهای القایی بلبرینگ، برای انتقال گرما از مهره‌های جوش در قسمت بیرونی رینگ داخلی بلبرینگ، استفاده می‌شد، اما نتیجه خوبی به‌همراه نداشت. در حالی که جدا کردن بلبرینگ‌های کوچک و متوسط به کمک بیرینگ گرمکن بسیار ساده است. در واقع با پیچیدن کویل‌های گرمکن بلبرینگ القایی دور یاتاقان، بدون گرم کردن شافت می‌توان بلبرینگ را سریع و با دقت زیاد گرم نمود و از محل نصب جدا کرد.

 

گرمکن القایی بلبرینگ

برای مشاهده قیمت‌ها و خرید بلبرینگ از سایت هایپر صنعت بلبرینگ به فروش بلبرینگ مراجعه کنید

مزایای استفاده از گرمکن القایی بلبرینگ

معمولا از گرمکن القایی بلبرینگ در صنایع تولیدی به منظور انجام فرایندهای خاص مانند نصب و جداسازی بلبرینگ‌های شافت استفاده می‌شود. این روش در مقایسه با سایر روش‌های مشابه ایمن‌تر است و کارایی بیشتری نیز دارد. از دیگر مزایای این گرمکن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کاهش آسیب به بلبرینگ
  • مقرون به صرفه و در عین حال کارآمد
  • استفاده ایمن
  • کاهش آلودگی بلبرینگ
  • کارکرد و راه‌اندازی آسان
  • سهولت در نظارت و کنترل دما
  • افزایش عمر بلبرینگ

مجموعه هایپر صنعت بلبرینگ انواع رولبرینگ و بلبرینگ اورجینال را با قیمت مناسب عرضه می‌کند و می‌توانید جهت ارتباط با کارشناسان به آدرس hayperbearing.com مراجعه نمایید.

 

گرمکن القایی برای بلبرینگ

برای تهیه و خرید محصولات نمایندگی بلبرینگ SKF به این لینک مراجعه کنید

سخن پایانی

گرمکن القایی بلبرینگ معمولا برای گرم کردن و جداسازی بلبرینگ از شافت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیرینگ گرمکن باعث افزایش عمر بلبرینگ و مانع زنگ‌زدگی آن می‌شود. با به‌کارگیری این گرمکن جسم مستقیما با گرما در تماس نیست و امکان آلودگی آن وجود ندارد و می‌توان مجددا بلبرینگ را گرم کرد. این وسیله در صنایع ذوب فلزات، خودروسازی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و… کاربرد دارد. سهولت در نظارت و کنترل دما، راه‌اندازی آسان، کاهش آسیب به بلبرینگ و… نیز از جمله مزیت‌های به‌کارگیری این قطعه هستند.


مقالات مرتبط:

مهم ترین فاکتورهای انتخاب بلبرینگ در صنایع

بهترین روش‌های تشخیص اصل بودن بلبرینگ

آشنایی با بلبرینگ سخنگو (نسل جدید بلبرینگ‌ها)

4 دیدگاه در “گرمکن القایی بلبرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. بامداد لارستانی گفت:

    سلام روز بخیر میخواستم بدونم از بیرینگ گرمکن القایی تو چه صنایعی میشه استفاده کرد؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز
      از گرمکن القایی بلبرینگ میشه تو صنایع ذوب فلزات، خودروسازی، هواپیمایی، پزشکی و لوازم خانگی از جمله انواع اجاق گازهای خانگی استفاده کرد.

  2. علیرضا گفت:

    سلام چرا گرم کن القایی مانع زنگ زدن بلبرینگ میشود؟

    1. adminf@ گفت:

      سلام ، به دلیل اینکه رطوبت ها اطراف بلبرینگ ، محیط کار بلبرینگ و سطح بلبرینگ را به کلی از بین میبرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *