وبلاگ

بهترین روش‌های تشخیص اصل بودن بلبرینگ

تشخیص اصالت بلبرینگ صنعتی

با توجه به تحریم‌ها علیه ایران و مشکلات واردات یکی از بزرگ‌ترین معذلات خرید بلبرینگ تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی است. بلبرینگ‌ تقلبی نسخه‌‌ای بازسازی شده و با قیمت بسیار پایین‌تر از بلبرینگ‌ صنعتی اصل است که در مقایسه با آن بی‌کیفیت‌تر است و کارایی و بازدهی آن نیز بسیار کمتر است و هیچ استاندارد کیفی ندارد.

خرید بلبرینگ تقلبی در نهایت باعث خسارات بزرگ می‌شود از همین رو بهتر است بلبرینگ صنعتی را از فروشگاهی مطمئن و معتبر مثل شرکت هایپر صنعت بلبرینگ خریداری کنید. سایت هایپر بلبرینگ دارای سابقه ‌ای زیاد در فروش انواع بلبرینگ و رولبرینگ است و تمامی محصولات این سایت دارای گارانتی هستند و به شما تضمین اصل بودن را می‌دهد.

راه های تشخیص بلبرینگ اصلی

در ادامه راه‌های مختلفی برای تشخیص اصل بودن بلبرینگ‌ها را بررسی می‌کنیم تا خریدی مطمئن داشته باشید. دقت کنید که شما می‌توانید با استفاده از این نکات امر تشخیص را تا حدودی انجام دهید چرا که امروزه بلبرینگ‌های تقلبی بسیار شبیه به دستگاه‌های اصلی هستند و نمی‌توان آنرا بصورت قطع تشخیص داد.

تشخیص اصالت بلبرینگ

برای مشاهده قیمت‌ها و خرید بلبرینگ از سایت هایپر صنعت بلبرینگ به فروش بلبرینگ مراجعه کنید.

1. بسته‌بندی بلبرینگ در تشخیص بلبرینگ اصلی

اولین موضوعی که هنگام خرید می‌توانید آن را مشاهده کنید، بسته بندی و شکل ظاهری بلبرینگ است. امروزه بازار از کپی‌های چینی پر شده است ولی هر چقدر هم که این شرکت‌ها تلاش کرده باشند که جعبه و بسته بندی بلبرینگ را شبیه نمونه اصل طراحی کنند باز هم در نهایت با هم تفاوت هایی دارند.

با توجه به جزئیات زیر می‌توان بلبرینگ اصل را از تقلبی با توجه به ظاهرشان تشخیص داد:

  • کیفیت رنگ بسته بندی
  • نحوه اتصال کارتن بسته بندی
  • جنس و نوع نایلون نگه‌ دارنده
  • چاپ کردن مارک شرکت روی نایلون
  • نحوه‌ی چاپ حروف درج شده روی کارتن
  • نوع و اندازه فونت بکار رفته روی بسته بندی

2. استفاده از تجربه کار کردن با دستگاه

بعضی مواقع بلبرینگی تجربه کار کردن با بلبرینگی که می‌خواهید آن را تهیه کنید را دارید. در این مواقع شما نحوه حرکت اجزای مختلف دستگاه مثل غلطک و خود بلبرینگ را می‌شناسید و می‌دانید که قطعات تشکیل دهنده نسخه‌ی اصلی دستگاه از جمله نحوه اتصالات قفسه، چیدمان، نحوه ی پرچ کوبی، لبه‌های بلبرینگ، چیدمان و ظاهر ساچمه‌ها به چه شکل است.

همچین هر بلبرینگ دارای متریال، نوع ریختگری و آلیاژ منحصر به خود است و می‌شود با لمس کردن آن متوجه اصل یا تقلبی بودن آن شد.

 

تشخیص اصل بودن بلبرینگ

3. استعلام گرفتن از سایت شرکت سازنده

اکثر شرکت‌های بزرگ و برندهای معروف ساخت بلبرینگ مانند SKF, NSK, FAG, NTN و… دارای سایت هستند و در سایت خود به نکاتی درباره تشخیص اصل بودن بلبرینگ‌ها پرداخته اند که شما می‌توانید با استفاده از آن امر تشخیص اصالت بلبرینگ را انجام دهد. همچنین شماره‌های فنی که در این سایت‌ها ذکر شده است نیز می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

4. اسکن بارکد (QR Code) حک شده روی بسته بندی

در اکثر بسته‌بندی‌های بلبرینگ‌ها بارکد حک شده است. شما می‌توانید با اسکن کردن این بارکدها و استعلام و بررسی لینک آن‌ها از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. گرچه ابن روش راهی مطمئن برای تشخیص اصالت بلبرینگ نیست چون می‌توان به راحتی بارکد را جعل کرد ولی می‌تواند یک راه برای تشخیص باشد.

5. انجام تست‌های آزمایشگاهی نظیر اندازه گیری CMM

این روش مطمئن‌ترین گزینه برای تشخیص اصالت بلبرینگ است ولی انتخابی پر هزینه است ولی انجام این تست‌ها برای خرید بلبرینگ‌های حساس و گرانقیمت معقول و مقرون به صرفه است. در این آزمایش بصورت کلی سه تست انجام می‌شود:

  1. سنجیدن مقدار سختی آلیاژهای بکار رفته در بلبرینگ
  2. اندازه‌گیری میزان خطای ابعاد با استفاده از دستگاه CMM (میزان خطای بلبرینگ‌ها از نظر ابعاد بسیار کم و در حد میکرون است، ولی در بلبرینگ‌های تقلبی این مقدار زیاد است)
  3. اندازه‌گیری کربن و عناصر دیگر موجود در فولاد بلبرینگ

تشخیص اصل بودن بلبرینگ صنعتی

6. قیمت بلبرینگ صنعتی

اگر بخواهیم منطقی باشیم همیشه قیمت بلبریبنگ اصلی بالاتر از قیمت دستگاه تقلبی است و این اختلاف قیمت و ارزانی اصلا بی‌دلیل نیست! چرا که کیفیت و کارایی دستگاه غیر اصل هیچگاه شبیه به اصل آن نمی‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق بلبرینگ‌ها می‌توانید از سایت‌های خارجی مثل industrybuying.com و ebay.com و سایت‌های معتبر ایرانی مانند سایت هایپر صنعت بلبرینگ استفاده کنید. توجه کنید که عواملی مثل سود فروشنده، انبارداری و حمل و نقل دستگاه را نیز در قیمیت دستگاه تاثیر دارند.

7. توجه به کاتالوگ

در خرید بلبرینگ کامل‌ترین راهنما کاتالوگی است که توسط شرکت تولیدی تهیه شده است. به کاتالوگ مراجعه کنید و کدها را بررسی کنید؛ شما باید دقیقا همان کدی که توی کاتالوگ نوشته شده است را روی جعبه و خود بلبرینگ ببینید.

8. فونت حک شده روی بلبرینگ

هر کمپانی تولید کننده بلبرینگ برای نوشتن شماره فنی روی بلبرینگ از نوع و اندازه فونت مخصوص خود استفاده می‌کند. با توجه به فونت حک شده روی آن و مشاهده کیفیت آن می‌توان تا مقدار زیادی به اصل بودن یا تقلبی بودن بلبرینگ پی برد.

تشخیص اصالت بلبرینگهای صنعتی

fرای تهیه و خرید محصولات نمایندگی بلبرینگ SKF به این لینک مراجعه کنید.

معایب استفاده از بلبرینگ تقلبی

بلبرینگ‌ها به صورت کلی برای آسان و ساده کردن فرایندها برای انسان تولید شده‌اند و هر یک از انواع آنها برای کاربرد خاص را دارد. برای مثال بلبرینگ‌های سری شیار عمیق عمدتا برای استفاده در کاربرد هایی با سرعت‌ها بالا و بلبرینگ های خود تنظیم به منظور جلوگیری از نا هم‌راستا شدن شفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به جای بلبرینگ اصل (آمریکایی) از بلبرینگ تقلبی (که می‌تواند ژاپنی، آلمانی و چینی باشد) استفاده کنید می‌تواند باعث ایجاد آسیب و خسارات فراوانی از جمله از کار افتادن تجهیزات، تعمیرات پرهزینه ماشین‌ها و حتی سوانح حادثه‌ساز شود.

تضمین اصالت بلبربینگ توسط هایپر صنعت بلبرینگ

سایت هایپر صنعت بلبرینگ اولین و تنها مرکز تشخیص اصالت بلبرینگ، با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار آلات و دستگاه‌های تشخیصی در ایران است. همچنین دارای کادری فنی و مهندسینی مجرب است که خیال شما را راحت می‌سازد و به شما تضمین بازگشت وجه ۱۰۰ درصدی را می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات تشخیص اصل بودن بلبرینگ به صفحه تشخیص اصالت بلبرینگ مراجعه فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدید که هیچ گرانی و ارزانی‌ بی‌دلیل نیست و تفاوت‌های بسیاری بین بلبرینگ اصلی و تقلبی است. ما بهترین روش‌های تشخیص اصالت بلبرینگ را به شما معرفی کردیم و شما کی‌توانید با انجام دادن همین نکات ساده که هر شخصی می‌تواند انجام دهد، در زمینه شناخت بلبرینگ اصل متخصص شوید. در انتها لازم به ذکر است که ساده‌ترین روش برای انجام این کار این است که خرید بلبرینگ صنعتی را از مراکز معتبر و باسابقه در این حوزه انجام دهید که خیالتان از بابت اصالت و کیفیت کالا راحت باشد.


مقالات مرتبط:

آشنایی با بلبرینگ سخنگو (نسل جدید بلبرینگ‌ها)

معرفی بهترین برندهای بلبرینگ در سال 2022

روش های ساده برای تشخیص عمر مفید بلبرینگ که نمیدانید!

2 دیدگاه در “بهترین روش‌های تشخیص اصل بودن بلبرینگ

  1. داوود گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم که تشخیص بلبرینگ اصل فقط با توجه به بسته بندیش ممکنه؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز
      امروزه بازار از کپی‌های چینی پر شده ولی هر چقدرم تلاش کرده باشن که جعبه و بسته بندی بلبرینگ رو شبیه نمونه اصل طراحی کنن بازم در نهایت با هم یه تفاوت هایی دارن ولی توصیه میشه که از روشهای دیگه هم کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *