وبلاگ

آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی + استاندارد دقت آنها

آشنایی با بلبرینگ ها و استاندارد ها

آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی + استاندارد دقت آنها ، یکی از اساسی ترین قسمت های کار با بلبرینگ صنعتی می باشد. معمولا برای تشخیص مشخصات فنی و غیر فنی انواع بلبرینگ ها از یک سری کد برای شناسایی آن ها استفاده می شوند. این کد ها بر اساس جنس و نوع و اجزای سازنده ی بلبرینگ ها به آن ها اختصاص می یابد. چرا که هر بلبرینگی برای تحمل بار مشخصی و وظیفه ی خاصی تعریف شده است بنابراین آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی + استاندارد دقت آنها، یکی از مهم ترین گام های کار با انواع بلبرینگ می باشد. در ادامه درباره ی آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی و استاندارد دقت آنها برایتان بیشتر توضیح خواهیم داد. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

استاندارد های بلبرینگ

به طور کلی تمام شرکت های معتبری که به طراحی و تولید انواع بلبرینگ های صنعتی مشغول هستند، یک استاندارد را بنای ساخت بلبرینگ ها قرار داده اند و آن استاندارد din 623   آلمان می باشد. اما یک برند آمریکایی به نام تیمکن تنها برندی در بازار ایران است که از این استاندارد ثابت کشور آلمان پیروی نمی کند. معمولا کدهایی که به بلبرینگ ها برای شناسایی داده می شود از حروف و عدد تشکیل شده اند. در جدول زیر به کدهای مربوط به یک سری بلبرینگ ها شاره کرده ایم. برای آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی + استاندارد دقت آنها بد نیست نگاهی به جدول زیر بیندازید

بیشتر بخوانید:علائم خرابی کاسه نمد ها

شماره فنی بلبرینگ چیست و چه چیزهایی را مشخص می کند؟

شماره فنی عددی است که با قرار گرفتن پسوندها و پیشوندها در ابتدا و انتهای آن، نوع بلبرینگ مشخص می شود. معمولا این عدد بر روی خود بلبرینگ حک شده و روی جعبه ی آن نیز وجود دارد. شماره فنی در بلبرینگ ها معمولا نشان دهنده ی نوع بلبرینگ، طراحی بلبرینگ و ابعاد خارجی بلبرینگ می باشد. کد فنی بلبرینگ ها معمولا یا فقط عدد هستند و یا از ترکیب حروف و عدد پدیدار می شوند. ولی وجود پیشوند ها و پسوندها در ابتدا و انتهای کد فنی بلبرینگ نشان دهنده ی اجزای سازنده ی بلبرینگ و طرح بلبرینگ می باشد. معمولا بلبرینگ ها به این صورت کد بندی می شوند :

| مشاهده قیمت‌های محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

شناسایی کد فنی بلبرینگ ها

نقش پیشوندها و پسوندها در آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی + استاندارد دقت آنها

از شماره فنی و کدهای فنی گفتیم اما لازم است بدانید که علاوه بر این کدها، یک سری پیشوند و پسوند نیز در کدهای شناسایی بلبرینگ ها وجود دارد این عبارات نشان دهنده ی پیشرفت و تغییراتی است که در ساختار بلبرینگ ها به وجود آمده. تجربه نشان می دهد که با پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر روی ساخت انواع بلبرینگ، بر تعداد این پیشوندها و پسوندها نیز افزوده می شود.

پیشوندها

پیشوندها اجزای به کار برده شده در ساختار بلبرینگ ها را نمایش می دهند و معمولا قبل از کد فنی نمایش داده می شوند. پیشوند ها حروف هستند و هر کدام از این حروف، معانی خاص خودشان را دارند.

کدهای بلبرینگ صنعتی
شاید برایتان جالب باشد

پسوند ها

پسوند ها عبارات و حروفی هستند که معمولا بعد از کد فنی به کار برده می شوند و از آن جایی که این کدها برای بلبرینگ های اصلاح شده به کار می روند، این حروف نشان دهنده ی تفاوت بلبرینگ با نسخه ی اصلی آن می باشد.

در این قسمت یک جزوه آموزشی درباره تکنولوژی بلبرینگ ها و شماره فنی آن ها برایتان قرار داده ایم. با دانلود این فایل میتوانید به صورت دقیق تری روش شماره گذاری بلبرینگ ها را یاد بگیرید. 

انواع یاتاقان ها

استثناها در شماره فنی بلبرینگ و رولبرینگ ها

از استثناهایی که در شماره فنی بلبرینگ ها و رولبرینگ ها وجود دارد آن است که : از قطر D=500 به بالا کدی به قطر سوراخ داخلی تعلق نمی گیرد و بجای آن خود اندازه به همراه یک ممیز به عنوان شماره سوراخ در کد فنی بکار می رود.

مثلا برای قطر سوراخ داخل D=670  شماره سوراخ داخل به صورت 670/  نوشته می شود.  

بیشتر بخوانید: خرید کاسه نمد صنعتی

سخن آخر

تنوع و گوناگونی زیاد بلبرینگ ها حاکی از آن است که تمامی ویژگی ها و مشخصات بلبرینگ ها در یک مقاله نخواهد گنجید. برای آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی + استاندارد دقت آنها، همین اطلاعات اولیه کافیست اما برای تسلط بر کدهای بلبرینگ و …. نیاز است که شما با انواع بلبرینگ ها به صورت تجربی آشنایی داشته باشید. با این حال امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به یک سری سوالات ابتدایی شما درباره ی کدهای بلبرینگ صنعتی و استاندارد دقت آن ها پاسخ دهد.

فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

21 دیدگاه در “آشنایی با کدهای بلبرینگ صنعتی + استاندارد دقت آنها

  1. سپیده گفت:

    ببخسید شما چه کاسه نمدایی دارین؟ برای سفارشش باید تماس گرفت یا اینترنتی هم میشه؟

    1. manager.f گفت:

      سلام دوست عزیز،
      شما میتونید به صفحه فروشگاه و دسته بندی کاسه نمد مراجعه نمایید و تمام برندهای موجود رو مشاهده کنید. برای سفارش و خرید کاسه نمد هم قابلیت خرید اینترنتی وجود نداره و میتونید برای خرید با شماره های :02133532346 | 02133532348 تماس برقرار نمایید.

  2. sobhan.delnavaz گفت:

    catalog kase namadteon kmekle? hame brand haro drin

    1. manager.f گفت:

      سلام دوست عزیز،
      بله تقریبا صفحه کاتالوگ کامل هست و شما میتونید قبل از خرید کاسه نمد اطلاعت جامعی رو در مورد برندها و کیفیتشون به دست بیارین.

  3. مجتبی مقدم گفت:

    آیا استاندارد ها و شماره های بلبرینگ کامل هستند؟!

    1. manager.f گفت:

      سلام دوست عزیز، بله کامل هستند

  4. Sasan. گفت:

    ببخشید این شماره فنی هایی که نوشتین نشون دهنده چی هستن؟

    1. manager.f گفت:

      سلام دوست عزیز
      شماره فنی نشان دهنده ی نوع بلبرینگ، طراحی بلبرینگ و ابعاد خارجی بلبرینگ می باشد.

  5. محمد علی اکبری گفت:

    این دوتا حرف GS در ترکیب کد شناسایی بلبرینگ نشون دهنده ی چیه؟و

    1. manager.f گفت:

      با سلام
      وجود عبارت GS در ترکیب کد شناسایی بلبرینگ نشان دهنده ی وجود واشر نشیمنگاه در بلبرینگ می باشد. معمولا این عبارت در بلبرینگ های استوانه ای کف گرد مورد استفاده قرار می گیرند.

  6. نوید موحدی گفت:

    خسته نباشید، تو شماره های فنی بلبرینگ ها استثنایی هم وجود داره؟

    1. manager.a گفت:

      سلام بله وجود دارد .از قطر D=500 به بالا کدی به قطر سوراخ داخلی تعلق نمی گیرد و بجای آن خود اندازه به همراه یک ممیز به عنوان شماره سوراخ در کد فنی بکار می رود

  7. رضا نوربخش گفت:

    کد بلبرینگ دارای اهمیت بسیاری می باشد که به خوبی در ارتباط با آنها توضیحات ارائه شد.

    1. manager.mh گفت:

      باعث خوشحالی ماست که توانستیم در زمینه کد بلبرینگ به شما کمک نماییم.

  8. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید … شماره فنی بلبرینگ اصولا کجا حک شده ؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ممنونم … معمولا این عدد بر روی خود بلبرینگ حک شده و روی جعبه ی آن نیز وجود دارد.

  9. حسام صابری گفت:

    سلام وقت بخیر شما فروش بلبرینگ زاویه ای هم دارید ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام وقت بخیر ، بله . شما میتوانید برای خرید روی لینک رو به رو کلیک کنید : بلبرینگ زاویه ای
      یا برای مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید :02133532346 | 02133532348

  10. حسین حاتمی گفت:

    سلام.
    ببخشید کاتالگ FAGمن صفحه ۱۲۲ تا ۱۴۸ رو چطوری بفهمم که چی هست کسی میتونه راهنمایی کنه؟

    1. adminf@ گفت:

      سلام ، بله حتما ، ما می‌توانیم کمکتان کنیم.
      لطفا عکس کاتالوگ را برای یکی از شماره های 09191035382 یا 09122435244 ارسال کنید.

  11. میثم گفت:

    عالی
    تشکر از جزوه کاملتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *