وبلاگ

معرفی بهترین برندهای بلبرینگ در سال 2022

bearingexmp

آنطور که از فضای بازار معلوم است، بهترین برندهای بلبرینگ یا حتی پرفروش‌ترین‌های آنها تنها به سه مورد می‌رسد. یکی از آنها ژاپنی (NACHI)، دو مورد دیگر اروپایی هستند که شامل FAG و SKF ،SKF برند سوئدی و FAG برند آلمانی است. بلبرینگ FAG در اروپا از شناخته شده‌ترین برندهاست. اما برندهای زیادی هستند که در زمینه تولید بلبرینگ فعالیت می‌کنند. قطعاً با اطلاع بیشتر راجع به این صنعت، می‌توانید خرید رضایت‌بخش‌تری داشته باشید.

bearingex 1بلبرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم‌ترین قطعات و تجهیزات صنعتی بلبرینگ است. بنابراین شناخت بهترین برندهای بلبرینگ در دنیا حائز اهمیت است. این قطعه همان چرخ دنده چرخشی است که برای هر قطعه‌ای که می‌چرخد به کار می‌رود. این چرخش بلبرینگ برای جلوگیری از اصطکاک قطعات و تسهیل در حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین جهت از آن در جاهای مختلف خودرو که امکان ایجاد اصطکاک وجود دارد، استفاده می‌شود. چند مورد از بلبرینگ‌های قسمت‌های مختلف را نام می‌بریم:

⇐ بلبرینگ گیربکس

⇐ بلبرینگ دینام

⇐ بلبرینگ پلوس

⇐ بلبرینگ فرمان

 

’ مقالات مرتبط ‘

⇓⇓⇓

“تاریخچه ساخت و تولید بلبرینگ”

bearingex 2

برندهای برتر بلبرینگ

برند SKF

سال تاسیس کمپانی بلبرینگ SKF به سال 1907 در سوئد برمی‌گردد که سریعاً به یک برند مطرح تبدیل شد. این کمپانی در حال حاضر در حدود 131 کشور دارای نمایندگی و بالای 1000 نمایندگی فروش است.

برند KOYO

کمپانی ژاپنی Koyo سال 1921 فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از توانایی‌های مهم این شرکت، ساخت بلبرینگ‌های بسیار بزرگ با دهانه خارجی بسیار قطور است. قابل ذکر است بلبرینگ Koyo، نام تجاری خود را در سال 2022 به JTEKT تغییر داد.

کمپانی FAG

کمپانی FAG با ایده ای از فردریک فیشر در آلمان آغاز به کار کرد. ایده ی فیشر یکی از دلایلی بود که این شرکت از پیشگامان این صنعت به حساب آید. امروزه این برند بزرگ در زمینه ساخت اغلب تجهیزات صنعتی فعالیت می‌کند. FAG از بهترین‌ برندهای بلبرینگ در اروپاست.

NSK

اولین بلبرینگ ساخت ژاپن را بلبرینگ NSK تولید کرد. همچنین این شرکت نقش مهمی در پیشرفت مکانیکی و تجهیزات صنعتی کشور ژاپن داشته است و در حال حاضر از تأمین کنندگان بلبرینگ در دنیاست.

برند NACHI

رسالت اولیه شرکت ژاپنی بلبرینگ NACHI برای تولید ابزارآلات بود. اما پس از حدود 10 سال یک کارخانه بزرگ فولاد ایجاد کرد. کمتر کمپانی در دنیا، مدل‌های مختلفی از تجهیزات صنعتی را در برنامه خود قرار داده است.

شرکت TIMKEN

در نهایت شرکت آمریکایی که در سال 1899 تاسیس شد. اگر نگوییم برند برتر، اما این کمپانی یکی از بهترین برندهای بلبرینگ آمریکایی به شمار می‌آید. عمده فعالیت این شرکت روی مباحث انتقال قدرت و مدیریت سایشی بوده است. خدمات برای کاربران یکی از مسائل اصلی این کمپانی بوده است.

bearingex 3

کاربردی‌ترین مدل‌های بلبرینگ

در مقاله‌ای که به بهترین برندهای بلبرینگ پرداخته می‌شود، بایستی به انواع و اقسام بلبرینگ نیز پرداخته شود. بلبرینگ‌ها بنابر کاربردهای فراوانی که دارند، انواعی هم دارند که ما در اینجا به دو نمونه آنها اشاره می‌کنیم.

بلبرینگ تماس زاویه‌ای

این نوع بار محوری و شعاعی را با هم تحمل می‌کنند، یعنی رینگ داخلی و خارجی باهم جابجا می‌شوند. بلبرینگ‌ تماس زاویه‌ای دو ردیفه بار محوری و شعاعی بیشتری را تحمل می‌کنند.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق هم دارای دو نوع تک ردیفه و دو ردیفه است. این واضح است که دو ردیفه دارای تحمل بیشتری است. این نوع پرکاربردترین نوع بلبرینگ است که برای محیطی سخت طراحی شده است.

 

’ مقالات مرتبط ‘

⇓⇓⇓

” روش‌های ساده برای تشخیص عمر مفید بلبرینگ که نمی‌دانید! “

خاتمه

در آخر باید گفت بلبرینگ در صنایع مختلفی مثل کشاورزی و غذایی نیز کاربرد دارند. پس باید کسانی که در زمینه ماشین آلات و تجهیزات صنعتی فعالیت دارند یا مرتبط هستند، شناخت خود در زمینه انواع و کاربرد این قطعه بالا ببرند تا بهترین برندهای بلبرینگ را برای کار خود انتخاب کنند.


فروشگاه هایپر صنعت بلبرینگ با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه واردات انواع بلبرینگ‌های صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان فروش بلبرینگ skf در تهران بوده و آماده ارائه انواع بلبرینگ‌های این کمپانی به شما می‌باشد. برای مشاهده محصولات skf روی لینک روبرو کلیک کنید: نمایندگی بلبرینگ skf

| خرید سایر محصولات بلبرینگ صنعتی از سایت هایپر صنعت بلبرینگ: فروش بلبرینگ صنعتی |

4 دیدگاه در “معرفی بهترین برندهای بلبرینگ در سال 2022

  1. نوید گفت:

    میشه مدلهای بیشتر بلبرینگ توضیح بدید؟

    1. manager.p گفت:

      وقت بخیر دوست عزیز.
      در قسمت مقالات سایت راجع به تمام مدل های بلبرینگ توضیح داده شده و میتونید از مطالب اونها استفاده کنید.

  2. نوید گفت:

    میشه مدلهای بیشتر بلبرینگ رو نام بگید با کاربردشون

    1. manager.p گفت:

      سلام نوید عزیز، بله
      مدلهای بلبرینگ شامل تماس زاویه ای، شیار عمیق، صنعتی و کف گرد هستند که کاربرد تقریباٌ متفاوتی دارند، که در مقاله های وبسایت هست میتونید کامل با کاربرد و تفاوت انواع آشنا بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *