وبلاگ

بلبرینگ نسوز چیست؟

هر نوع بلبرینگی از یک دمای مجاز پیروی می‌کند و طبیعتاً بالاتر از آن حد دما را نمی‌تواند تحمل کند. حال زمانی که شما تصمیم بگیرید در دمای بالا از بلبرینگ استفاده کنید، ما به شما بلبرینگ نسوز را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع بلبرینگ را برندهای معتبری تولید و به فروش می‌رسانند که با توجه به قیمت و سابقه برند می‌توانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

در ساختار این بلبرینگ آلیاژهایی به کار می‌روند که تحمل دمای بالا را دارند و به همین خاطر، عملکرد دستگاه مختل نشده و دستگاه هم دچار آسیب دیدگی نمی‌شود؛ همچنین باید گفت که بلبرینگ نسوز از ساختار a به دست می‌آید.

این نوع بلبرینگ معمولاً با واشرهای فلزی zz و واشرهای لاستیکی وایتون مهر موم شده و طول عمر بالایی دارد. به همین علت، شما اگر از این بیلبرینگ استفاده کنید، از لحاظ اقتصادی می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. شما این محصول را با نام‌های حرارت بالا و دما بالا هم می‌توانید به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری کنید.

مشخصات بلبرینگ نسوز

در مورد مشخصات بلبرینگ دما بالا می‌توان گفت که به گریس‌کاری مجدد نیازی ندارد؛ چراکه در زمان تولید از گریس‌های خاص استفاده می‌کند. نصب این نوع بلبرینگ، بسیار ساده بوده و فرایند دشواری را به وجود نمی‌آورد. نسبت به طول عمری که دارد، جای هیچ گونه شک و تردیدی برای استفاده از این نوع بلبرینگ نیست.

بلبرینگ نسوز به راحتی بدون ایجاد هیچگونه اصطکاک بیش از حد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. معمولاً این بلبرینگ تا دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل می‌کند و به نسبت نمونه‌های عادی از سرعت چرخش کمتری برخوردار است.

بلبرینگ سرامیکی و بلبرینگ شیار عمیق 2 نوع بلبرینگ نسوز و حرارت بالارا تشکیل می‌دهند که امروزه به فروش می‌رسند. در مورد مشخصات بلبرینگ نسوز سرامیکی، باید گفت که از نیترید سیلیکون ساخته شده و عملکرد خود را با سرعت بالایی به رخ می‌کشد. به خاطر تحمل نیروی بالا شما از خرید این نوع بلبرینگ پشیمان نخواهید شد.

بلبرینگ شیار عمیق هم یکی دیگر از انواع بلبرینگ دما بالا است که در سه دسته‌بندی۱۵۰ – ۲۸۰ و ۳۵۰ درجه سانتیگراد تولید و عرضه می‌شود و باید بدانید که این مدل می‌تواند بارهای شعاعی و محوری را تحمل کند و به دو صورت 1 ردیفه و 2 ردیفه به فروش برسد. معمولاً شیار عمیق این بلبرینگ به حرکت هرچه بهتر ساچمه‌ها کمک کرده و سرعت بالا را بدون مشکل تضمین می‌کند.

دلیل عدم گریس کاری بلبرینگ نسوز

بلبرینگ نسوز بدون احتیاج به گریس کاری، کارایی خود را به رخ می‌کشد. این در صورتی است که کلیه بلبرینگ‌ها از همان ابتدای تولید و بعد از یک مدت استفاده مشخص به گریس کاری نیاز دارند. دلیل عدم نیاز بلورینگ نسوز به گریس کاری، به این خاطر است که در حین تولید فرایند گریسکاری آن انجام می‌شود و قابلیت خنک‌کاری سریع دارد. ناگفته نماند که روانکاری آن بر پایه گرافیت است. بلبرینگ نسوز نباید شسته شود و نکته‌ای که وجود دارد این است که قطعات آن باید اصولی مونتاژ شوند.

موارد استفاده از بلبرینگ نسوز

به نظر شما با توجه به هرآنچه گفته شد، بلبرینگ نسوز چیست و چه کارایی دارد؟

از این نوع بلبرینگ معمولاً در صنایع مختلفی همچون ساخت شیشه، فولاد، ذوب آهن، کوره (غلتکی)، تولید پشم شیشه، کارخانه کاشی و سرامیک، صنایع غذایی، صنایع شیشه و بلور، نانوایی و… می‌توان استفاده کرد.

استفاده از بلبرینگ نسوز باعث می‌شود تا هزینه مربوط به تعمیر و نگهداری کاهش پیدا کرده و طول عمر بلبرینگ تضمین شود و البته که این نوع بلبرینگ کمترین میزان پیچیدگی را به همراه دارد. در مورد اثرات زیست محیطی هم باید گفت که طراحی آن تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد ۶۶۰ درجه فارنهایت در نظر گرفته شده است. خاطر نشان می‌کنیم که بعد از کار، بلبرینگ نسوز به سرعت خنک می‌شود و به همین خاطر، کارایی این محصول را در صنایع مختلف نمی‌توان به هیچ عنوان نادیده گرفت.

مزایای بلبرینگ نسوز

با توجه به مشخصات بلبرینگ دما بالا باید گفت که مزایای این نوع بلبرینگ هم کم نیست. مهم‌ترین مزیت این است که پایداری آن در مقابل خوردگی و خستگی تضمین شده است؛ همچنین قابلیت بازسازی بلبرینگ را نمی‌توان نادیده گرفت که با ضریب اصطکاک پایین سازگاری بالایی دارد. رسانای گرمایی و بالای بلبرینگ نسوز را هم نمی‌توان نادیده گرفت. طول عمر بالای بلبرینگ هم یکی دیگر از مزایای اصلی به شمار می‌آید.

تمام این مزایا به این خاطر است که در فرایند سخت‌کاری این نوع بلبرینگ، از یک سری آلیاژ‌های خاص استفاده می‌کند. بلبرینگ دما بالا از قفسه، ساچمه و کیش ساخته شده و دارای 2 حلقه داخلی و خارجی بوده و از آلیاژ مس، کروم، برنج یا فولاد به دست می‌آید. شما می‌توانید این محصول را در 3 کلاس va208, va201, va228 مورد استفاده قرار دهید. این بلبرینگ‌های ضد زنگ از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ساختار استاندارد آن‌ها تضمین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *