وبلاگ

نیدل بیرینگ و کاربرد آن در صنعت

نیدل بیرینگ

نیدل بیرینگ یکی از قطعات بسیار خارق‌العاده در بلبرینگ های صنعتی است. می‌توان گفت از انواع مختلفی از نظر ظاهری و روش تولید ساخته شده است و البته مزایای زیادی دارد که اینچنین مورد استقبال قرار گرفته است. در مورد کاربرد و موارد استفاده از انواع این قطعه هم اطلاعات قابل قبولی را ارائه خواهیم داد، پس در ادامه همراه ما باشید.

نیدل بیرینگ چیست؟

نیدل بیرینگ یکی از قطعات بسیار کاربردی و مورد استفاده برای کارکرد ماشین آلات در صنعت است. این قطعه را با شفت‌های چرخشی که دارد معمولاً می‌شناسند. در فرمان ماشین‌آلات صنعتی عمدتاً این شفت‌ها به کار می‌آیند. اگر این قطعه جنس قابل قبولی نداشته باشد، قطعاً مشکلات ریز و درشت بسیار زیادی را به وجود می‌آورد و مهم‌تر از همه روی کارکرد صحیح آن تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.

هایپر صنعت بلبرینگ تامین کننده و وارد کننده انواع بلبرینگ های صنعتی اعم از بلبرینگ تماس زاویه ای ، بلبرینگ کف گرد ، بلبرینگ خود تنظیم ، بلبرینگ شیارعمیق و … می باشد .

توجه داشته باشید که اصطکاک ،هم مفید است و هم می‌تواند ضرر داشته باشد. معمولاً برای اینکه بتوان اصطکاک را از بین برد از دیرباز از قطعات گوناگونی استفاده می‌کنند که Needle Bearing یکی از این قطعات است و به نام رولبرینگ سوزنی هم معروف شده است. رولبرینگ‌ها عمدتاً از ساچمه‌های دایره‌ای شکل و رولبرینگ سوزنی از ساچمه استوانه‌ای ساخته شده است. برای چرخش ماشین آلات، قطعاً قطعه گفته شده می‌تواند کاربرد بسیار خوب و شایانی داشته باشد.

هایپر صنعت بلبرینگ ، اولین و تنها مرکز تشخیص بلبرینگ اصلی با پیشرفته ترین ابزار آلات و دستگاه های تشخیصی و مهندسین مجرب و تضمین خسارت ۱۰۰ درصدی در ایران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد .

نیدل بیرینگ کف گرد

انواع نیدل بیرینگ

در مورد انواع نیدل بیرینگ اگر بخواهیم با شما صحبت کنیم، بهتر است بدانید که با نیدل برینگ کف گرد و نیدل برینگ شعاعی روبرو خواهید شد. توجه داشته باشید که از نظر شکل ظاهری با این 2 نوع روبرو می‌شوید، در صورتی که از نظر تولید هم انواع مختلفی وجود دارند.

شما عزیزان می توانید برای خرید بلبرینگ کف گرد ، شیار عمیق ، خود تنظیم و … به سایت هایپر بلبرینگ مراجعه نمایید .

از نظر روش تولید 2 نوع به نام‌های تک ردیف و دو ردیف را می‌توان معرفی کرد. انواع شعاعی و کف گرد هر 2 تک ردیف هستند؛ به همین دلیل با حساسیت بالایی مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرند. نوع دو ردیف هم بیشتر به خاطر عملکرد پیچیده‌ای که دارد، شناخته می‌شود و بهتر است بدانید که این نوع از شعاع بیشتری هم بهره می‌برد و 3 لبه بودن حلقه خارجی آن را هم نمی‌توان نادیده گرفت. معمولاً 3 لبه حلقه خارجی از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و در حرکت نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در ادامه به بررسی هرکدام به صورت مختصر ولی مفید خواهیم پرداخت.

· نیدل برینگ کف گرد

معمولاً از این نوع نیدل بیرینگ برای اندازه‌گیری بیشتر استفاده می‌کنند. این نوع ضخامت زیادی ندارد ولی نیروی بسیاری را می‌تواند تحمل کند. به قول معروف به ظاهر ضعیف این قطعه نباید توجه کنید؛ چرا که بار زیادی را به راحتی تحمل می‌کند.

این نوع Needle Bearing می‌تواند کمترین فضا را اشغال کرده و مقاومت و دوام زیادی در برابر بارهای ضربه‌ای داشته باشد. غلتک، واشر محفظه، مجموعه قفسه و واشر شافت همگی اجزای این قطعه را تشکیل می‌دهند. عمدتاً از واشرهای شیاردار و جنس فولاد کرومی برای ساخت این مدل استفاده می‌کنند.

· نیدل برینگ شعاعی

نیدل برینگ شعاعی فضای بیشتری را اشغال می‌کند و همانند کف گرد از فولاد کروم ساخته می‌شود و معمولاً برای حرکت‌های محوری کاربرد بیشتری دارد. این نوع می‌تواند تنش‌های احتمالی را تشخیص داده و از ایجاد آسیب‌های بیشتر قطعه جلوگیری به عمل آورد.

موارد استفاده از نیدل بیرینگ

انواع مختلف نیدل بیرینگ به خاطر اینکه فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، بسیار مورد کاربرد و استفاده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که Needle Bearing به دلیل استفاده از ساچمه‌های باریک و لغزنده کاربرد بسیار زیادی دارند. همان‌طور که به معرفی این قطعه پرداخته‌ایم در فرمان کنترل ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی مورد استفاده قرار می‌دهند.

در این بین، استفاده این قطعه و انواعی که دارد را در صنعت را نباید به هیچ عنوان نادیده گرفت؛ به همین دلیل، باید با حساسیت بیشتری به خرید این قطعه توجه نشان داد. Needle Bearingاز جمله قطعاتی است که می‌تواند راندمان و بهره‌وری کارکرد ماشین آلات را در صنعت افزایش داده و تضمین کند.

از جمله کاربردهای این قطعه در چرخ ماشین‌آلات سنگین، ماشین آلات تراش، ماشین آلات CNN،گیربکس ماشین‌های حمل و نقل کشاورزی و گیربکس‌ ماشین‌آلات حمل و نقل بتن می‌توان اشاره کرد. حقیقت ماجرا این است که Needle Bearing از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند با انواع مختلفی که دارد، در برابر ضربات و وزن بالا بسیار تحمل خوبی از خود نشان دهد. اگر به کیفیت بیندیشید، قطعاً با کاهش هزینه استفاده از ماشین آلات صنعتی روبرو خواهید شد و عمر بالایی را هم می‌توانید انتظار داشته باشید.

نیدل بیرینگ شعاعی

محصولات مرتبط : خرید بلبرینگ خودتنظیم

مزایای نیدل بیرینگ

در مورد مزایای نیدل بیرینگ می‌توان گفت که جزء قطعات ظریف به شمار می‌آید. ضخامت این قطعه به گونه‌ای است که بسیار کم بوده و در مقایسه با قطعات دیگر این کاهش در اندازه قطر یک مزیت عالی به خاطر وزن سبکی که دارند به شمار می‌آید. ظریف بودن قطعات اینچنین در کنار مقاومت بالایی که دارند را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت.

معمولاً مهندسین برای آن دسته از ماشین آلاتی که حجم بالایی برای استفاده از رولبرینگ ندارند، Needle Bearing را پیشنهاد می‌دهند. توجه داشته باشید که حتی اگر از رینگ استفاده‌ای به عمل نیاید، باز هم Needle Bearing کارایی خود را نمی‌تواند از دست بدهد و این خود یکی از مزایای اصلی و قابل توجه به شمار می‌آید.

هر زمان که به دنبال رولبرینگ سبک هستید، قطعاً رولبرینگ سوزنی می‌تواند انتخاب منحصر به فردی به شمار آید. کاربرد این قطعه به صنعت هوافضا هم رسیده است؛ چراکه قطعه‌ای با وزن کم و بسیار سبک وزن است. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا بهترین گزینه برای تحمل اصطکاک بسیار بالا هم به شمار می‌آید.

از نظر قیمتی هم می‌توان گفت این قطعه نسبت به دیگر قطعات، قیمت به مراتب کمتری دارد و به همین دلیل، خرید آن می‌تواند مقرون به صرفه برآورد شود و بهتر است به خاطر داشته باشید که اگر به صورت صحیح از این قطعه نگهداری کنید، قطعاً عمر مفید و بالایی دارد. به این دلیل که اصطکاک بالایی را تحمل می‌کند و باید به درستی نگهداری شود و به خاطر داشته باشید که با استفاده از گریس کاری، این قطعه می‌تواند بسیار روان‌تر به کار خود ادامه دهد.

راهنمای استفاده از نیدل بیرینگ

به هر حال با توجه به مزایای گفته شده، قطعاً باید با نحوه استفاده از این قطعه هم آشنا باشید. سر خوردن و لغزش نیدل بیرینگ یک امر بسیار طبیعی به شمار می‌آید. اگر این قطعه تحت بار قرار بگیرد، قطعاً دیگر با لغزش خود شما را دچار سوتفاهم نمی‌کند.

داخل این قطعه، متریالی به کار می‌آید که در فضایی نه چندان بزرگ می‌تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. در این بین، شما نباید به هیچ عنوان تعامل بین قفس نیدل برینگ و غلطک را از یاد ببرید، به این دلیل که با افزایش سرعت، هدایت این قسمت شعاعی خواهد شد تا عملکرد درستی را بتوان شاهد بود.

شما باید از انواع این قطعه که گفته شد دقیقاً در شرایط مخصوص به خود استفاده کنید که به عنوان مثال نوع کف گرد قطعاً عملکرد خود را روی قفسه‌های واشر مناسب می‌داند. این قطعه به تحمل بارهای محوری مشهور هستند که البته این بارها وزن کمی هم ندارند و این خود موضوع بسیار مهمی هم به شمار می‌آید.

سخن پایانی

در مورد انواع، موارد کاربرد و مزایای نیدل بیرینگ که یکی از قطعات اصلی در صنعت است با شما صحبت کرده‌ایم. در این بین، در این سایت یعنی هایپر صنعت بلبرینگ می‌توانید به خرید انواع این قطعه با کیفیت بالا و قیمت مناسب بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاورین ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *